ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אחרי הנאום לאומה

"לפיד על מתווה הנשיא: "מתווה ראוי; המחאה לא תיעצר

לפיד הגיב למתווה שהציג הנשיא: "הנשיא הרצוג הציב מתווה ראוי - המאבק לא ייפסק, המחאה לא תיעצר". גנץ: "מחזק את הנשיא על דבריו החשובים". אייכלר: "מכבדים מאוד את הנשיא הרצוג - יש לשים סוף לרודנות המשפטית-רפורמית"

"לפיד על מתווה הנשיא: "מתווה ראוי; המחאה לא תיעצר
יאיר לפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, הגיב הערב (ראשון) למתווה שהציג נשיא המדינה הרצוג ואמר: "הנשיא הרצוג הציב מתווה ראוי: 1. עצירה מיידית של החקיקה לפני הקריאה הראשונה כתנאי לכל הידברות. 2. הדיון במתווה יתקיים במשכן הנשיא, במסגרת ועדה נשיאותית. 3. מסגרת חמשת העקרונות שהציב הנשיא תשמש כבסיס למתווה".

לדבריו, "עד אז: המאבק לא ייפסק, המחאה לא תיעצר. אנחנו נלחמים על ערכי מגילת העצמאות, ועל עצם הרעיון של חיים משותפים והיותנו עם אחד".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב גם הוא לדבריו של נשיא המדינה וחיזק אותם: "מחזק את הנשיא על דבריו החשובים", אמר. "חבריי למחנה הממלכתי ואני נכונים, כפי שהודענו, לשיח של הסכמות על רפורמה אמיתית שבבסיסה אי-פוליטיזציה ושמירה על עצמאות הרשות השופטת ומערך הייעוץ המשפטי, חקיקת חוק יסוד החקיקה רחב וטיפול בסוגיות שייתנו מענה לצורכי האזרחים ולא לגחמות הפוליטיקאים. אם תיעצר החקיקה ונוזמן כולנו לבית הנשיא לשיח אמיתי - נהיה מראשוני המתייצבים".

שר המשפטים לשעבר גדעון סער הגיב: "לא צריך להסכים לכל ניואנס בדברי הנשיא הרצוג כדי לקבוע שזהו בסיס הגון להידברות. כפי שעמד על כך גם הנשיא - תנאי להדברות כנה ואמיתית הוא עצירה מיידית של החקיקה". יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שמוקדם יותר נפגש עם הרצוג, אמר: "אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד מאחורי דבריו של הנשיא. אין כאן מנצחים או מפסידים, בואו נעצור לפני שהשסע הפוליטי יפרק את החברה הישראלית לגורמים".
יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר מסר: "אנו מכבדים מאוד את הנשיא הרצוג, ואת דאגתו הכנה למנוע מלחמת דמים ברחובות ישראל. בקולו ניכרים דברי אמת. הוא מבקש למנוע מעגל נקמות דם פנימי, לשמחת העם הפלשתיני והאיראני המשתוקקים ליום בו תקום פלשתין השלימה מן הירדן עד הים".

אולם, הוסיף אייכלר, "כל הסכמה בין רשויות השלטון החילוני, לרמוס ביחד את היהדות ושומריה, לא תעבור. לא ניתן לשלול את זכות הבחירה של הציבור האמוני לפי מספרו בקלפי. שיטה זו תהפוך את המדינה לאנטי יהודית ואנטי דמוקרטית. יש לשים סוף לרודנות המשפטית-רפורמית".
לדברי אייכלר: "הבטחנו זאת לבוחרים לפני הבחירות, וכעת עלינו לקיים!".
בני גנץ יצחק הרצוג יאיר לפיד גדעון סער הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד