י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קשה לצפייה

ממצלמת הרכב: תיעוד דרמטי של רגע הפיגוע הנוראי בשכונת רמות

הערב מתפרסם לראשונה תיעוד פיגוע הדריסה שאירע ביום שישי בירושלים, בו נרצחו שני הילדים יעקב ואשר פלאי והאברך אלתר שלמה לדרמן בן הי"ד | בתיעוד ממצלמת רכב שנסע מאחורי המחבל, ניתן לראות את הרכב סוטה מנתיבו ופוגע בתחנה שהייתה עמוסה בנוסעים | צפו בתיעוד

ממצלמת הרכב: תיעוד דרמטי של רגע הפיגוע הנוראי בשכונת רמות
זירת הדריסה צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בפיגוע הרצחני ביום שישי האחרון, שעות לכניסת השבת בשכונת רמות בירושלים, המחבל חוסיין קראקע תושב שכונת עיסאוויה במזרח העיר, דרס למוות שלושה בני אדם - האחים הקדושים, הילדים יעקב (5) ואשר (7) פאלי, והאברך הצעיר הקדוש הרב אלתר שלמה לדרמן הי"ד (20).

בתיעוד ראשון שמתפרסם הערב (ראשון) מהפיגוע הרצחני שלשום, נראה רכב כחול מסוג מאזדה שועט במהירות, ואז פונה בחדות ימינה, עוקף רכב - ופוגע בתחנת האוטובוס, שם הוא פוגע בקבוצת האנשים שהמתינו בתחנה.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא חוסיין קראקע, בן 31 מעיסאוויה שבמזרח ירושלים. בעבר עבד המחבל קראקע במפעל "סודהסטרים" במישור אדומים, והוא בעל עבר פלילי.

מוקדם יותר היום אמם של האחים הקדושים סיפרה ל'חדשות 12' על הרגעים המחרידים: "לא כולם נכנסים לרכב המשפחתי אז הם הלכו לאוטובוס בזמן שאנחנו התארגנו בבית. פתאום הבן הגדול התקשר וצעק שהיה פיגוע". על קבלת הבשורה על האסון הנורא היא משחזרת כשדמעות מציפות את עיניה: "הבן שלי הגדול התקשר ואמר היה פיגוע, שהוא לא יודע איפה אבא ואיפה הילדים. דיברתי עם מישהו ממד"א ושאלתי אם אפשר להגיע".

"בשטח הבנו שאנחנו באירוע גדול שבו המשפחה שלי היא המרכזית שנפגעה. על בן אחד ידעתי מיד שהוא במצב קל. על בעלי לקח קצת זמן עד שאמרו לי שהוא פונה לבית החולים. הבנתי שיש הרוגים, שאלתי מישהי אם יש ילדים אבל לא שיחררו לי מידע. בשלב מסוים היא ניגשה אליי ושאלה אם אני יכולה לזהות ילד", משחזרת האם באופן מצמרר.

על האבדן הגדול אומרת דבורה פאלי: "קיבלנו מכה. בורא עולם לקח לנו שני ילדים מתוקים, מתנות מתוקות ואנחנו מאמינים שכמו שהוא נתן לנו אותם באהבה ובחסד הוא גם לקח אותם באהבה".

אברהם נח בן יהודית לרפו"ש, בעלה של דבורה עדיין מאושפז בבית החולים הדסה הר הצופים ואינו יודע שבניו נרצחו. "בעלי בנס גדול לא קיבל פגיעות פנימיות הוא לא יודע שום דבר הוא מונשם. מקווים שכשהוא יתעורר בורא עולם יתן לו כוח לעמוד במציאות החדשה. אמרו לנו מההתחלה שהבנים קיבלו פגיעה מוחית קשה מהעוצמה", היא מספרת ל'חדשות 12'.

לצד שלוש בנותיה הבוכות ללא הפסקה, סיפרה האם השכולה על שני בניה הרכים אשר מנחם ויעקב ישראל הי"ד: "הם היו ילדים מתוקים. יעקב רק בן 5, ואשר בקיץ היה אמור לחגוג 8. הם היו ילדים שמחים, ילדים טובים שאוהבים לעזור, צדיקים עם נשמה גבוהה. הם הלכו עם בגדי שבת, הייתי צריכה לזהות פני מלאך".

בדבריה הודתה האם להמוני המנחמים וסיפרה על התמיכה שהם מקבלים מאז פקד אותם האסון הכבד: "אנשים שאנחנו לא מכירים מגיעים לפה, מבקשים לעזור לתמוך ולחזק. רואים את האחדות של עם ישראל בשעה הקשה הזו".

פיגוע הדריסה בשכונת רמות תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד