כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בשורות טובות להתיישבות

הקבינט החליט על הכשרת תשעה ישובים ביו"ש

אחרי ישיבה שארכה שעות ארוכות הקבינט החליט על הכשרה של מספר ישובים מההתיישבות הצעירה ביו"ש. סמוטריץ': "מודה לראש הממשלה על העבודה המשותפת ועל האמון"

הקבינט החליט על הכשרת תשעה ישובים ביו"ש
ההתיישבות הצעירה צילום: פלאש 90 נועם מוסקוביץ

אחרי ישיבה שארכה שעות ארוכות, הקבינט החליט על הכשרה של מספר ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, זאת בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של הנרצחים.

בין היישובים שאושרו: אביגיל, עשהאל, שחרית, גבעת ארנון, גבעת הראל וגבעת הרואה, מלאכי השלום, מצפה יהודה, בית חוגלה, ושדה בועז.

כמו כן הוחלט כי, מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי תכונס בימים הקרובים על מנת לאשר בניית יחידות דיור חדשות ביישובים קיימים ביהודה ושומרון.

בנוסף, ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי קיבלה שורת החלטות נוספות במסגרת המאבק הנחוש בטרור, לרבות תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור.

יצוין כי, רה"מ נתניהו הדגיש שכוחות הביטחון יפעלו באופן ממוקד נגד מחוללי הטרור ולא תהיה ענישה קולקטיבית.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "אני מודה לראש הממשלה על העבודה המשותפת ועל האמון. במשך שעות רבות בשבועות האחרונים ניהלנו סדרת דיונים מורכבת ששיאה בהחלטת הקבינט שהתקבלה הערב".

לדברי סמוטריץ', "קיבלנו היום החלטה משמעותית להתיישבות שלא התקבלה כמותה שנים רבות. דרך ארוכה עוד לפנינו אבל עשינו צעד משמעותי בכיוון הנכון. קיבלנו החלטה על הסדרת תשעה יישובים כישובים חדשים באופן מידי ועל התנעת מהלך רחב שיכין את המשך הליכי ההסדרה ביחס ליתר יישובי ההתיישבות הצעירה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים, גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים. הכשרת היישובים תצטרף לפעילות המשטרה הרחבה במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר בתגובה: "תודה רבה על החלטה היסטורית ודרמטית שמחזירה את הכבוד הלאומי של עם ישראל, תביא בטווח הבינוני והארוך הרתעה אמיתית לטרור ומחזקת את אחיזתנו בארצנו. המחבלים הנפשעים מהרשות הפלסטינית באו לכבות את האור בארץ ישראל, להפחיד אותנו להרחיק אותנו מאדמתנו, החלטת הממשלה להקים ישוב כנגד כל נרצח מחזירה אור גדול כנגד חושך, קידוש השם כנגד חילול השם, וכבוד לאומי כנגד ההשפלה הלאומית שאויבינו הברברים מנסים להנחיל לנו".

דגן הוסיף: "הצעת המחליטים שהוביל איתמר בן גביר, מרימה את הראש לעם ישראל. כך תמיד נהגה הציונות, כך הוקם מושב משמר השבעה כך הוקם קיבוץ מעלה החמישה, זו דרכה של הציונות מאז ומתמיד, יד אחת אוחזת בחרב ויד אחת במחרשה, זהו ערב היסטורי לעם ישראל, לעמידתו האיתנה ולחוסנה הלאומי של מדינת ישראל. אני מברך את הממשלה ומצפה להשלמת המהלך בהעברת החלטת הממשלה המלאה כבר ביום ראשון הקרוב".

 

ההתיישבות הצעירה ישיבת קבינט יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד