כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"פשרה על פני נצחון"

בנט מגיב להרצוג: "קורא להשיב בחיוב להצעת הנשיא"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיב להצעת הפשרה שהעלה נשיא המדינה הרצוג בנאומו היום, וקרא לצדדים השונים להיענות לה ולהיכנס להידברות סביב הרפורמה המשפטית. "יש לבחור בהידברות על פני מלחמה, בפשרה על פני ניצחון איש על אחיו", כתב

בנט מגיב להרצוג: "קורא להשיב בחיוב להצעת הנשיא"
בנט והרצוג צילום: מארק ניימן לע״מ

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שעזב את לשכת ראש הממשלה לפני כחצי שנה, הגיב להצעת הפשרה שהעלה הערב הנשיא הרצוג וכתב כי הנשיא "הופך עולמות כדי להביא לשלום-בית פנימי".

בציוץ שפירסם קרא בנט לצדדים להיענות להצעתו של הרצוג. "מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים רגיש ומסוכן. יש לבחור בהידברות על פני מלחמה, בפשרה על פני ניצחון איש על אחיו", כתב, והוסיף: "אני קורא לממשלה ולאופוזיציה להשיב בחיוב להצעת הנשיא ולהיכנס לשיח על מנת להגיע לפשרה ראויה על בסיס העקרונות שפורטו".

כזכור, הערב נשא הרצוג דברים והפציר בקואליציה לדחות את ההצבעה על החוק המתוכננת למחר, והבהיר כי "מרכיבי הרפורמה מעלים חשש עמוק לפוטנציאל השפעה לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". עם זאת על אף קריאתו של הנשיא, הליך החקיקה יקודם מחר כמתוכנן.

הנשיא הרצוג אמר כי הוא מתנגד להעברת הרפורמה כפי שהיא מוצעת כעת, אך הבהיר כי "הרפורמה לא מוצעת יש מאין. היא תוצר של מחנה שמרגיש שהתפתח חוסר איזון בין הרשויות, ונחצו בעניין זה גבולות לאורך השנים". לדבריו, "לממשלה שנבחרת ע"י הכנסת יש זכות לממש מדיניות. מערכת היחסים בין רשויות השלטון נשענת על איזונים ובלמים, אבל שינויים יכולים להיות מהלך לגיטימי לחלוטין".

נפתלי בנט יצחק הרצוג רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד