כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"תשוחרר בימים הקרובים"

צפו: הרופא הסורי שטיפל בתינוקת "נס" התראיין לתקשורת הישראלית

תינוקת סורית שאמה ילדה אותה כשהיא לכודה מתחת להריסות ביתה במהלך רעידת האדמה ההרסנית השבוע, קיבלה את השם "נס" בשפה הערבית. אמה מתה בין ההריסות, אבל התינוקת שרדה, הרופא שטיפל בה התראיין לתקשורת הישראלית והעביר מסר לישראל

צפו: הרופא הסורי שטיפל בתינוקת "נס" התראיין לתקשורת הישראלית
התינוקת מחולצת צילום: כאן חדשות

אחד הסיפורים יוצאי הדופן של אסון רעידת האדמה שכבשו את הכותרות בתקשורת הערבית והבינלאומית הוא סיפורה של התינוקת הסורית שזכתה לשם "נס" אחרי שנולדה מתחת להריסות בצפון מערב סוריה והצליחה לשרוד שעות ארוכות בקור מקפיא. את משפחתה היא איבדה באסון הזה, מה שגרם לאלפי אנשים להציע לאמץ אותה.

הרופא הסורי שטיפל בתינוקת שנולדה בהריסות רעידת האדמה בסוריה, נקראה בשם "נס", שם שהרופא בבית החולים נתן לה. סאלח אל-בדראן, קרוב משפחה של התינוקת אמר לתקשורת המקומית: "פינינו אותה לבית החולים, שבעה אנשי משפחה כולם מתו, חוץ מהבת שנולדה בזמן רעידת האדמה".

אחרי שחולצה מההריסות, התינוקת שהפכה ליתומה עם היוולדה, פונתה להמשך טיפול בבית חולים בעפרין בצפון מערב סוריה. שם חיכה לה הרופא הסורי, דוקטור האני מערוף. בריאיון לרועי קייס ב'כאן חדשות' מעפרין, מספר הרופא הסורי על ההחלטה שלו ושל הצוות הרפואי לקרוא לתינוקת המיותמת "איה" שפירושו בערבית מופת או נס.

"הרגשתי שזה נס שהילדה נותרה בחיים אחרי זמן ארוך ומצב רפואי מורכב, כנראה היא נולדה ישר אחרי רעידת האדמה. הרעידות זרזו את הלידה אצל האם. אנחנו כצוות רפואי החלטנו שלא נכנה אותה "היתומה", אז נאלצנו לקרוא לה בשם. עד שמישהו יקבל אותה לידיו.

אחרי שאיבדה את כל משפחתה, אלפים כבר פנו לבית החולים בעפרין בבקשה לאמץ את את התינוקת איה. אלא שהרופא הסורי שטיפל בה, חושד בכוונותיהם. "הרבה מאוד ביקשו לאמץ אותה, רובם ככל הנראה ינצלו אותה, אנשים שייקחו אותה יאספו תרומות ואלו רוב ההצעות. יש סיכוי שיופיעו דודים שלה. יש קרובים מדרגה שנייה או שלישית".

הנתונים שלה טובים, ככל הנראה בעוד יומיים היא תשוחרר או לרשויות או לאחד מקרוביה. המצב של התינוקת אולי מצוין, אך המצב הכללי בצפון מערב סוריה באזורים של מתנגדי המשטר קשה מנשוא אחרי רעידת האדמה, גם אם בסוף השבוע האחרון החל לזרום סיוע הומניטארי. באסון רעידת האדמה בטורקיה נהרגו כ-30,000 איש, ובסוריה בסביבות ה-4,000 איש.

לסיום אמר הרופא לרועי קייס: "אני רוצה להעביר מסר שהשלום הוא הדבר הכי חשוב בעולם והסולידריות וכל אדם שיש לו מצפון אסור עליו להסכים לחורבן של עם שכן שלו. רעידת האדמה הזו החשבנו את זה לגורל מהאל, אבל אנחנו לא מקבלים את התקיפות בטילים ובגז כלור והצגתנו כטרוריסטים שנהרוס את העולם".

רועי קייס רעידת אדמה בסוריה צפון סוריה תינוקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד