כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סקר חדש: רוב הציבור בעד עצירת החקיקה המשפטית

ברקע המחאה נגד הרפורמה שמוביל שר המשפטים לוין וקריאת הנשיא להגיע לפשרות, ממצאי סקר חדש מצביעים כי כמחצית מהציבור מתנגד למהלך. ומה חושב הציבור על התפקוד הביטחוני של הממשלה? • הנתונים המלאים

סקר חדש: רוב הציבור בעד עצירת החקיקה המשפטית
מחאה נגד הרפורמה צילום: גילי יערי, פלאש 90

על רקע ההצבעות הצפויות על חלק מחוקי הרפורמה המשפטית והמחאות הנרחבות ברחבי המדינה וברקע קריאת נשיא המדינה יצחק הרצוג להידברות ולפשרות, סקר שנערך ופורסם ב'כאן חדשות' מגלה כי מחצית מהציבור מתנגד לתוכנית של שר המשפטים יריב לוין, מול פחות משליש בלבד שתומכים בה.

על פי ממצאי הסקר, שנערך בשיתוף מכון 'קנטאר' של דודי חסיד, 50% ציינו כי הם נגד הרפורמה המשפטית, רק 28% ציינו כי הם בעד הרפורמה, ו-23% ציינו כי הם לא יודעים אם הם בעד או נגד. בקרב מצביעי הקואליציה, 63% ציינו כי הם בעד הרפורמה ואילו 15% ציינו כי הם נגדה.

עוד עולה מהסקר, כי רוב גדול מעוניין בהידברות לפני התקדמות בחקיקה של הקואליציה. על פי הממצאים, 59% ציינו כי יש לעצור את תהליך החקיקה ולקיים הידברות, רק 22% טוענים כי להמשיך עם הרפורמה כפי שתוכננה. בנוסף, יותר משליש (38%) בקרב מצביעי הקואליציה ציינו כי הם תומכים בעצירת התהליך ולקיים הידברות בין הצדדים. פחות ממחצית מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה (47%) ציינו כי יש להמשיך עם הרפורמה כפי שתוכננה.

ומה באשר למצב הביטחוני תחת כהונת הממשלה?

במסגרת הסקר נשאלו המשיבים איך הם מעריכים את תפקודה של הממשלה החדשה בנושאי ביטחון. רק רבע מהמשיבים ציינו כי חושבים שהממשלה מתפקדת טוב מבחינה ביטחונית, לעומת 64% שחושבים שהיא מתפקדת בצורה לא טובה. גם בקרב מצביעי הקואליציה ההערכה היא לא גבוהה באופן יחסי. רק 56% נותנים ציון טוב לממשלה בנושא הביטחון.

הסקר נערך על פי מדגם של 551 משיבים, גברים ונשים בגילי 18 ומעלה, בדגימה אינטרנטית, כולל במגזר בערבי. הסקר נערך היום ומספר האנשים שהתבקשו לענות על הסקר - 3,158. טעות הדגימה - 4.3+.

סקר דעת קהל הרפורמה המשפטית תאגיד השידור כאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד