כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
על רקע המחאה

שר החינוך הודיע: מורה שייעדר לא יקבל תשלום

יואב קיש, שר החינוך מטעם 'הליכוד' הציג את התוכנית החינוכית שלו במסיבת עיתונאים והבהיר: כל מורה שלא יגיע בגלל ההפגנות - לא יקבל תשלום • צעד נוסף שמתכנן השר – עידוד פתיחת אזורי הרישום וגם, קרא לעודד את התלמידים לכבד את המורה בקימה

השר יואב קיש
השר יואב קיש צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך יואב קיש הציג במסיבת עיתונאים את תכניתו להתמודדות עם המשבר במערכת החינוך. השר הודיע שמאות חיילים בסדיר ומשוחררים ייכנסו החל מהשנה לכיתות כדי להתגבר על המחסור במורים.

לדברי קיש, השנה יוקצה למערכת החינוך התקציב הגדול ביותר ויתווספו עוד מיליארד שקלים למערך החינוך המיוחד בשנה הבאה. ועדה חיצונית שבראשה יעמוד יו"ר עמותת אלו"ט תבחן איך לשפר את המערך.

בנוסף, בכוונת שר החינוך לעודד רשויות מקומיות לפתוח את אזורי הרישום כדי לאפשר לתלמידים לבחור בית ספר במרחק גדול יותר מביתם. קיש קרא במסיבת העיתונאים לעודד תלמידים לקדם את פני המורה בקימה עם כניסתו לכיתה מתוך כבוד והערכה.

על הקריאות להשבתת הלימודים היום (שני) כדי להשתתף בהפגנות ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית אמר השר כי הלימודים יתקיימו כרגיל. "כל מורה שלא יגיע - לא יקבל תשלום, ולתלמידים שלא יגיעו יירשם חיסור", הוא הבהיר. "יש להשאיר את מערכת החינוך מחוץ לפוליטיקה".

לשאלת עיתונאים, הבהיר שר החינוך קיש: "לא יעזור אלף פעמים הסיפורים על אבי מעוז, אין לו שום סמכות במשרד החינוך. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה כדי שתבינו את זה".

 

שר החינוך יואב קיש הרפורמה המשפטית מורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד