ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אחרי הביקורת

לילה מתוח: צה"ל תקף בעזה בתגובה לירי, אזעקות בעוטף

למעלה מיממה אחרי ירי הרקטה לעבר קיבוץ, צה"ל תקף יעדים של ארגון חמאס ברצועה | במהלך הלילה שוב נשמעו אזעקות, גם בשדרות | חיל האוויר שב לתקוף עמדות של חמאס

לילה מתוח: צה"ל תקף בעזה בתגובה לירי, אזעקות בעוטף
תקיפת בעזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

צה"ל תקף הלילה (בין ראשון לשני) יעדים של ארגון חמאס ברצועה, למעלה מיממה אחרי ירי הרקטה לעבר קיבוץ נחל עוז שבעוטף עזה. במהלך הלילה נשמעו אזעקות בשדרות ובקיבוץ רוחמה. צה"ל מסר כי זוהו 4 שיגורי רקטות קרקע-אוויר, מתוכן שלוש התפוצצו באוויר ואחת נפלה בשטח פתוח.

אמש נשמעה ביקורת כלפי מערכת הביטחון, בשל חוסר התגובה לירי הרקטה. גורמים בצ"ל אמרו כי לא מדובר בהבלגה וכי סיבות טכניות ומבצעיות מנעו תגובה ברצועה.

במהלך התקיפה הראשונה פגעו מטוסי קרב באתר תת-קרקעי לייצור חומרי גלם רקטיים של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה. "התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה ביום שבת שיורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית, משטח רצועת עזה לשטח ישראל", נאמר בהודעת הצבא, "תקיפה זו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס.ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה, והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

לפנות בוקר, בתגובה לירי הרקטות הלילה, תקפו טנקים של צה״ל עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בגבול רצועת עזה.

במוצאי שבת נשמעה אזעקת צבע אדום בקיבוץ נחל עוז שבעוטף עזה. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוץ ומערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה. ולא דווח על נזק או נפגעים. המועצה האזורית שער הנגב מסרה כי לאחר בדיקה, לא אותרו נפילות בשטחי המועצה וכי אין נזק בגוף או לרכוש.

עזה שדרות תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד