כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מכבד את הנשיא"

רוטמן על הצעת הנשיא: לקיים הידברות ללא דחיית חקיקה

יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, בירך הבוקר את יוזמת הפשרה למשא ומתן מיידי שהציג הנשיא הרצוג אמש בנאומו, אך עמד בסירובו להקפיא את תהליך החקיקה

רוטמן על הצעת הנשיא: לקיים הידברות ללא דחיית חקיקה
יריב לוין ושמחה רוטמן בוועדת חוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קודם הדיון וההצבעה בוועדת החוקה נשא יושב ראש הוועדה שמחה רוטמן הצהרה לתקשורת בה בירך את יוזמת נשיא המדינה "לקיים הידברות אמיתית שתעסוק בדרכים לתיקון מערכת המשפט ולשיקום מערכת היחסים בינה לבין רשויות השלטון השונות", אלא שהוא סירב להקפאת החקיקה.

"חשוב לי לומר עד כמה התרגשתי לשמוע את דברי הנשיא שנאמרו מתוך כנות ודאגה לאחדות העם", אמר רוטמן בפתח דבריו. לדבריו "הפערים הקיימים בין מתווה הפתיחה של נשיא המדינה לבין טיוטות הצעת החוק שהגשתי או לבין המתווה שהציג השר לוין, אינם זניחים אך גם אינם גדולים, ובוודאי אינם מצדיקים נבואות אפוקליפסה או זעקות שבר על קץ הדמוקרטיה כפי שחווינו בשבועות האחרונים".

"ישנם חלקים בהצעתו של הנשיא שהם נכונים בעיניי וחלקים אחרים שאני סבור שיש צורך להתאים אותם לפתרון הבעיות אותם אנו חווים ושהבטחנו לבוחרינו לטפל בהם״, ציין רוטמן אך הדגיש ״אולם בהידברות כנה בין אופוזיציה לקואליציה, אני מאמין שנוכל לצמצם את הפערים ולשאוף לתוכנית שתיהנה מהסכמה רחבה, כפי שאמר שר המשפטים יריב לוין, כבר בתחילת הדרך".

עוד הסכים רוטמן כי גם דבריו של הנשיא המדינה שבדבריו "שידר תחושת דחיפות לקיומה של הידברות שכזו, ואני הקטן סבור שגם בנושא זה, קלע אל המטרה", כך רוטמן אך דחה את הדרישה להקפיא את החקיקה "אני גם סבור, כמו השר לוין, שאפשר וצריך לקיים את ההידברות ללא דחיית החקיקה, אולם בשלב זה, כבר היום ועוד לפני שהצעת החוק תעלה להצבעה בקריאה הראשונה במליאה, וכפי שביקש הנשיא, אשמח לשבת, ללא כל דיחוי, בתיווך הנשיא ובכל מקום שיבחר, עם כל נציג של האופוזיציה שירצה בכך, ללא תנאים מוקדמים, והכל כדי לקדם הידברות אמיתית ולהוביל להסכמה לאומית רחבה סביב הרפורמה לתיקון מערכת המשפט".

רוטמן קרא לחבריו באופוזיציה, "וגם לאסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון: בואו לנשיא! "קומו ונעלה ציון". ללא תנאים מוקדמים. נכבד את נשיא המדינה ואת קריאתו, כמו גם את גודל השעה שהיא מייצגת, ונראה לציבור הגדול הנושא את עיניו אלינו שאנו מסוגלים לשבת ולהידבר. אסור לאבד זמן יקר על מריבות ועל מאבקי יוקרה. נקרתה לידינו הזדמנות היסטורית לתקן עוולות ישנות, להשיב את האמון במערכת המשפט ולעמוד במקום שאבותינו רק חלמו עליו".

שמחה רוטמן יצחק הרצוג פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד