ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"לטובת עם ישראל"

הרפורמה המשפטית: ח"כ מהליכוד קורא להתחיל בהידברות באופן מידי

ח"כ יולי אדלשטיין קרא לפתוח בהליך הידברות מידי על הרפורמה המשפטית. "אין שום סיבה להתבצר בעמדות, כשאפשר וצריך לעשות זאת יחד, לטובת כל עם ישראל", אמר

הרפורמה המשפטית: ח"כ מהליכוד קורא להתחיל בהידברות באופן מידי
יולי אדלשטיין צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יושב ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין קורא הבוקר (שני) להתחיל בהידברות באופן מידי על הרפורמה המשפטית. בציוץ בחשבון הטוויטר כתב אדלשטיין: "השינויים במערכת המשפט הם בנפשנו, ועל מנת לבצעם - אנו חייבים להתחיל בהידברות באופן מידי". אדלשטיין הוסיף: "זה לא משחק סכום אפס והמטרה היא שינוי עמוק ונחוץ במערכת המשפט. למעט ניצים קיצוניים, כולם מבינים את חשיבות העניין ולכן אין שום סיבה להתבצר בעמדות, כשאפשר וצריך לעשות זאת יחד, לטובת כל עם ישראל".

כזכור, נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר אמש "נאום לאומה" ובמהלכו פרס הצעת פשרה לקידום הרפורמות במערכת המשפט.

הנשיא הפציר בקואליציה לדחות את ההצבעה על החוק המתוכננת למחר, והבהיר כי "מרכיבי הרפורמה מעלים חשש עמוק לפוטנציאל השפעה לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". עם זאת על אף קריאתו של הנשיא, הליך החקיקה יקודם מחר כמתוכנן.

הנשיא הרצוג אמר כי הוא מתנגד להעברת הרפורמה כפי שהיא מוצעת כעת, אך הבהיר כי "הרפורמה לא מוצעת יש מאין. היא תוצר של מחנה שמרגיש שהתפתח חוסר איזון בין הרשויות, ונחצו בעניין זה גבולות לאורך השנים". לדבריו, "לממשלה שנבחרת ע"י הכנסת יש זכות לממש מדיניות. מערכת היחסים בין רשויות השלטון נשענת על איזונים ובלמים, אבל שינויים יכולים להיות מהלך לגיטימי לחלוטין".

יולי אדלשטיין הרפורמה המשפטית יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד