כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מנסים להתאושש

הלב נשבר: "היא עמדה לידו וראתה את כל הזוועה"

אמו של הקדוש אלתר יעקב לדרמן הי"ד מספרת לקרן נויבך על השתלשלות האירועים פיגוע הדריסה • "אשתו עמדה לידו, כל הגרביים שלה היו אדומות מדם" • בני המשפחה מנסים להתאושש: "כולם כאן חושבים דבר ראשון על האלמנה הצעירה, חייבים לעזור לה להשתקם מאירוע הנורא הזה"

הלב נשבר: "היא עמדה לידו וראתה את כל הזוועה"
הרב לדרמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

פיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים הותיר אחריו הרבה מאוד כאב ושכול. משפחת פלאי איבדה את שני האחים המתוקים יעקב ואושי, ומשפחת לדרמן איבדה את אברך החמד הרב אלתר שלמה לדרמן הי"ד, שגופו היה למשיסה תחת גלגלי מכוניתו של המחבל המרושע ימ"ש.

לתרומה לאלמנת הנרצח הקליקו כאן>>>

ברכה לדרמן, אימו של הרב אלתר שלמה הי”ד, שוחחה ביום ראשון עם הגב' קרן נויבך מגישת תוכנית ברשת וסיפרה על שאירע.

“הוא עמד עם אשתו בתחנה", היא מתארת בקול רועד. "היא (האלמנה הצעירה) ראתה מכונית מגיעה בדהירה. המחבל התחיל ממנו והמשיך הלאה, אנשים נפלו כמו זבובים”.

הגב' לדרמן סיפרה על הנסיעה לבית החולים: “כל הדרך עוד האמנו שאנחנו מגיעים לשבת ליד פצוע, כשהגענו אמרו לנו שזהו. בבית החולים ביקשתי שיורידו את השמיכה מעליו. הגוף שלו היה מרוסק, פגיעת ראש שלא היה לו סיכוי”.

על בנה סיפרה: “הייתה לו דאגה ואהבה לכל חבר. הוא היה פעיל מאוד, בישיבה היו לו הרבה תפקידים. כולם היו קשורים אליו, הייתי בטוחה שלילדים שלו יהיה הכי כיף כי יהיה להם אבא טוב...".

כשנאמר לה שהמחשבות על שאירע בפיגוע הן נוראות מכל הגיבה האם: "אנחנו רק שמענו את זה, אבל היא, אשתו חיה, היא היתה שם. היא עמדה לידו וראתה את כל הזוועה. כל הגרביים שלה היו אדומות מהדם שלו...".

לתרומה לאלמנת הנרצח הקליקו כאן

בני המשפחה מציינים כי "הדבר הראשון שכולם כאן חושבים עליו זה על האלמנה הצעירה". לדבריו, "כל אחד מבין שמכזאת טראומה אי אפשר להתאושש בכלל. זה בלתי נתפס! היא ראתה את בעלה נרצח באכזריות לנגד עיניה, היא עצמה כמעט נדרסה גם כן, איך אפשר להתאושש!".


עוד הוא מציין: "שתי המשפחות, גם משפחת לדרמן הוריו ואחיו של הרב אלתר שלמה הי"ד, וגם משפחת הניג, הוריה ואחיה של האלמנה הצעירה, מבינים שהדבר הראשון שצריכים לעשות זה לעזור לה להתאושש ולהשתקם מהאירוע עד כמה שהדבר אפשרי בכלל.

"החלטנו ביחד, שתי המשפחות, בעצת רבנים ואנשי מקצוע מהתחום של הטיפול הרגשי, להקים קרן עזרה וסיוע, ולגייס סכום כסף שיספיק גם כדי לפרנס את האלמנה בתקופת השיקום הרגשי שלה, גם כדי לממן את הליווי הרגשי עצמו שבוודאי יעלה הון רב לאורך זמן ממושך, וגם כדי לאפשר לה בהמשך בעז"ה להקים את ביתה מחדש, ולחזור לחיי שגרה, עד כמה שהדבר אפשרי".

לתרומה לאלמנת הנרצח הקליקו כאן>>>

קופת העיר לדרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד