כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עורר סערה

חולדאי: "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות - רק לאחר שפיכות דמים"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שהגיע להפגנת מחוץ לכנסת הענק נגד הרפורמה המשפטית שעברה לשלב ההצבעה, הסית בחריפות ואמר כי: "מדינות יכולות להפוך מדמוקרטיות לדיקטטורות, כמו שקורה אצלנו", אך "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות - רק לאחר שפיכות דמים"

חולדאי: "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות - רק לאחר שפיכות דמים"
רון חולדאי צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, עורר הבוקר (שני) סערה כשאמר כי, "מדינות יכולות להפוך מדמוקרטיות לדיקטטורות, כמו שקורה אצלנו. דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות - רק לאחר שפיכות דמים".

לדברי חולדאי, "זאת ההיסטוריה של העולם. מדינות הופכות לדיקטטורות באמצעות שימוש בכלים דמוקרטיים. ראינו דברים נוראיים, כולל מאלה שאנחנו סבלנו מהם כעם. מדינות לא חוזרות להיות אחר כך דמוקרטיות, אלא בשפיכות דמים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה: "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מיידי על חקירה נגד רון חולדאי. לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".

לאחר שדבריו עוררו סערה ורבים קראו למשטרה לפתוח בחקירה, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מיהר להבהיר את דבריו. "אסביר את דברי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. ‏בריאיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".

רון חולדאי הסתה הרפורמה המשפטית איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד