כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
36,000 נהרגו

שלב החילוץ מסתיים - ריח של גופות באוויר

כוחות ההצלה ממשיכים לחפש ניצולים נוספים מההריסות בטורקיה ובסוריה כאשר מניין ההרוגים ברעידות האדמה הגיע ל-36,000. ברעידות נהרגו לפחות 31,643 בני אדם בטורקיה נכון ליום שני, ו-4,614 בני אדם בסוריה. ריח של גופות באוויר

שלב החילוץ מסתיים - ריח של גופות באוויר
רעידת האדמה בטורקיה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שלב החילוץ בעקבות רעידות האדמה ההרסניות בטורקיה ובסוריה מתקרב לסיומו, כך אומר ראש מערך הסיוע של האו"ם. אף על פי כן, צוותים עדיין מחפשים אנשים חיים בין ההריסות. ראש מערך הסיוע של האו"ם מרטין גריפית'ס, אמר היום (שני) כי המאמצים אמורים כעת להיות מכוונים להתאוששות של העקורים וטיפול בפצועים.

שתי רעידות האדמה החזקות שפקדו את אזורי הגבול של שתי המדינות ביום שני האחרון הרגו לפחות 36,000, כאשר האו"ם צופה שהמספר יעלה ליותר מ-50,000. ברעידות נהרגו לפחות 31,643 בני אדם בטורקיה נכון ליום שני, ו-4,614 בני אדם בסוריה.

גריפית'ס אמר גם כי האו"ם יעביר סיוע מאזורים שבשליטת משטר אסד לצפון-מערב המדינה שבשליטת המורדים. לדבריו, עד כה, העולם לא הצליח לספק מספיק סיוע לסוריה, כאשר אנשים שם "מחפשים עזרה בינלאומית שלא הגיעה".

"עד כה אכזבנו את האנשים בצפון מערב סוריה. הם מרגישים בצדק נטושים", אמר, והוסיף, "החובה שלי וחובתנו היא לתקן את הכישלון הזה כמה שיותר מהר".

בתוך כך כלי תקשורת בטורקיה מדווחים, כי נערה צעירה בשם חולצה מהריסות בלוק דירות בעיר אדיאמאן שבדרום טורקיה, ביום שני, 178 שעות לאחר רעידת אדמה הרסנית שהרעידה את האזור. בינתיים נותרו גופות רבות קבורות מתחת לבניינים כשהטמפרטורות מתחממים במהלך היום, ניתן היה להריח ריח של גופות נרקבות.

רשת אל ג'זירה דיווח, כי האוויר קשה לנשימה מלא אבק ועשן רעיל כשאנשים שורפים פלסטיק כדי להישאר מחוממים בתוך טמפרטורות קפואות. אלפי מבנים קרסו באזורים שנפגעו ברעידת אדמה בטורקיה ובסוריה. אבל גם אל שעדיין עומדים כבר אינם בטוחים לחיות בהם, מה שאילץ ניצולים רבים להתמודד עם החורף הקשה בשטח הפתוח.

 

 

 

רעידת אדמה בסוריה רעידת אדמה בטורקיה רעידות אדמה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד