כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הצילו חיים

המשלחת הישראלית שבה מטורקיה: "נגיע עד קצה העולם"

בתום שישה ימי פעילות מתנדבי זק"א במשלחת החילוץ של מדינת ישראל לאסון רעידת האדמה בטורקיה שבים היום לישראל. "נגיע עד קצה העולם למען הצלת חיים וכבוד המת" 

המשלחת הישראלית שבה מטורקיה: "נגיע עד קצה העולם"
מתנדבי זק"א בטורקיה צילום: ארגון זק"א

מתנדבי זק"א במשלחת הישראלית לאסון רעידת האדמה בטורקיה מסכמים את פעולות החילוץ, הטיפול בכבוד המת והצלת החיים באתרי ההרס המורכבים, לאחר שישה ימים של פעילות מסביב לשעון.

חיים אוטמזגין מפקד צוות זק"א במשלחת לאסון רעידת האדמה בטורקיה, אמר: "מתנדבי זק"א מישראל ומדרום אפריקה פעלו יחד כתף אל כתף עם חיילי יחצ"א של פיקוד העורף. במשמרות של 24 שעות עבדו המתנדבים ללא הפסקה בכמה אתרי הרס במקביל. המשלחת הצליחה במשימתה ומתנדבי זק"א יחד עם פקע"ר זכו לחלץ ולהביא לקבר ישראל את גופותיהם של ראש הקהילה היהודית באנטקיה ואשתו, שנהרגו באסון הקשה. המשלחת חילצה 19 ניצולים בחיים ולאחר שחלף הזמן והסיכוי למצוא ניצולים נוספים בין החיים קטן מאוד המשלחת השיגה את מטרותיה ושבה לישראל. המשלחת הישראלית ובהם מתנדבי זק"א מביאים לידי ביטוי את המחוייבות להגיע לכל קצה בעולם כדי לסייע בהצלת חיים ובכבוד המת. אשרי העם שאלו מתנדביו".

חיים וינגרטן ראש אג"מ זק"א: "מתנדבי זק"א מישראל ודרום אפריקה חברו למשלחת פקע"ר במסגרת שת"פ ההדוק בארץ ובחו"ל, במטרה לסייע באיתור הנעדרים, חילוץ גופות ההרוגים ומתן סיוע לנפגעים. אלו מתנדבים מסורים עם נסיון רב בחילוץ וטיפול בזירות אסון ובכבוד המת. המתנדבים עבדו יום וליל יד ביד עם חיילי היחצ"א של פקע"ר כדי להציל כמה שיותר אנשים בחיים. אני גאה במתנדבי זק"א שהותירו את משפחתם בארץ ודרום אפריקה ונסעו להציל את מי שניתן להציל, ולכבד מה שנותר".

דובי ויסנשטרן מנכ"ל ארגון זק"א, אמר: "זק"א כגוף הצלה וארגון בינלאומי המוכר על ידי האו"ם, רואה חובה מוסרית להיחלץ ולהעניק סיוע גם לעמים אחרים באירועי אסון, זאת כחלק ממטרות ארגון זק"א, לקדש שם שמים ושם ישראל בעולם". ארגון זק"א שולח תנחומיו לעם ולממשל טורקיה על האסון הכבד שפקד את ארצם לאחר מותם של כ-31.000 טורקים בשל רעידת האדמה.

רעידת אדמה בטורקיה זק"א הרוגים רעידות אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד