כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במקביל להפגנת הענק

ראשי האופוזיציה התכנסו להצהרה משותפת: "עוד לא מאוחר לעצור"

ראשי האופוזיציה התכנסו להצהרה משותפת ותקפו את המשך הליך חקיקת הרפורמה המשפטית. לפיד: "אם החקיקה הזו תעבור, תם הפרק הדמוקרטי בחיי המדינה". גנץ: "מאוחדים מול הסיכול הממוקד שמבקשים לבצע לדמוקרטיה הישראלית". ליברמן: "החקיקה נועדה להציל את דרעי ונתניהו מהתסבוכת המשפטית שלהם". מיכאלי: "לצערי הרב המילה הידברות היא מלכודת"

ראשי האופוזיציה התכנסו להצהרה משותפת: "עוד לא מאוחר לעצור"
ליברמן וגנץ בהצהרה המשותפת צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

ראשי האופוזיציה התכנסו היום (שני) להצהרה משותפת בכנסת. זאת במקביל להפגנת הענק המתקיימת מול המשכן נגד הרפורמה במערכת המשפט ששלב החקיקה בה החל היום. ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "מיליוני ישראלים נושאים אלינו היום עיניים. עשרות אלפים מפגינים מחוץ לכנסת. ישראלים טובים ומודאגים שרואים איך ממשלה קיצונית ומושחתת מאיימת להרוס את המדינה במהירות שיא".

"מה שהממשלה רוצה להביא לכנסת", הוסיף לפיד, "זו לא קריאה ראשונה, אלא קריעה לגזרים של עם ישראל, של הדמוקרטיה הישראלית, של החיים המשותפים. אם החקיקה הזו תעבור, תם הפרק הדמוקרטי בחיי המדינה".

לדבריו, "אם החקיקה הזו תעבור הכלכלה הישראלית תפגע אנושות, החברות הכי מצליחות ייצאו מכאן, מערכת הבטחון תפגע, חיילי צה"ל יועמדו בסיכון משפטי, הברית הקרובה עם ארצות הברית תגמר. מעל הכל – אחדות ישראל תהיה הנפגעת העיקרית מהחקיקה האלימה, החפוזה וחסרת האחריות הזו. לא נהיה יותר עם אחד".

יאיר לפיד בהצהרה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

לפיד פנה למספר חברי כנסת מהליכוד ואמר: "עוד לא מאוחר לעצור. אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, יואב גלנט, ניר ברקת, ישראל כץ, דני דנון, דוד ביטן. אתם יכולים לעצור את האסון הזה. זה בידיכם. אם אתם לא תעשו משהו עכשיו, זה יהיה על מצפונכם.

גם אם אתם תומכים בתיקון מערכת המשפט, אתם יודעים את האמת: לא ככה. לא מהסיבות האלה, לא מהמניעים האלה. לא באופן שיהפוך את מדינת ישראל למדינה לא דמוקרטית, ויקרע לשניים את עם ישראל".

לפיד ציין כי, "הנשיא הרצוג הציג אתמול מתווה. אני לא מאושר מכל מילה ממנו, אבל אין לאיש מאתנו את הזכות להתעלם. כמחוקקים ומנהיגים, זוהי חובתכם לדרוש לעצור את החקיקה באופן מידי. במקום לצעוד לתוך התהום נלך לבית הנשיא ונתחיל שם הידברות שתציל את עם ישראל".

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר: "כדי לנצח את הטרור צריך לעשות שני דברים: לעצור באופן מיידי את החקיקה הדורסנית, ולנהוג באחריות ביטחונית ולפטר את השר להפקרת הביטחון הלאומי. נתניהו – הניסוי נכשל, ואם ימשך הוא יכול להבעיר את השטח. יש לפטר את בן גביר ולמנות במקומו שר אחר עם ניסיון ואחריות כמו השר אבי דיכטר".

עוד אמר: "כל האופוזיציה ועוד רבים מאזרחי ישראל שהצביעו למפלגות הקואליציה מאוחדים מול הסיכול הממוקד שמבקשים לבצע לדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בהצהרה כי האופוזיציה מלוכדת: "אוהבים להגיד בתקשורת שהאופוזיציה לא מאוחדת, אבל אני מסכים עם כל מה שאמרו קודמיי".

הוא הוסיף: "החקיקה נועדה להציל את אריה דרעי ובנימין נתניהו מהתסבוכת המשפטית שלהם. בית המשפט העליון יהפוך לבית המשפט של הליכוד".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי אמרה בהצהרת ראשי מפלגות האופוזיציה: "בימים הקרובים, חבריי היקרים לאופוזיציה, יופעלו עלינו לחצים מאוד גדולים מכל הצדדים תחת השם "הידברות; לצערי הרב המילה הידברות היא מלכודת".

הצהרה לתקשורת יאיר לפיד בני גנץ אביגדור ליברמן מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד