י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
הניסיונות להידברות

מתווה הנשיא: היועמ"שית דחתה את בקשת נתניהו

מספר שעות אחרי שהנשיא הציג מתווה פשרה, פרקליטי רה"מ נתניהו פנו ליועמ"שית כדי שתאשר לנתניהו להתבטא בנושא. הבקשה נדחתה 

מתווה הנשיא: היועמ"שית דחתה את בקשת נתניהו
יונתן זינדל, פלאש 90

עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו היום (שני) ליועמ"שית גלי בהרב מיארה כדי שתאשר לנתניהו להתבטא בנושא מתווה הנשיא, כך דווח ב'חדשות 12'. הבקשה נועדה לאפשר לנתניהו להתייחס להצעות לפתוח בהידברות על הרפורמה המשפטית, על אף הודעתה של בהרב-מיארה כי על נתניהו חל איסור לעסוק בנושא המשפטי, לרבות הרפורמה.

גורמים מעורבים סיפרו כי היועמ"שית דחתה את בקשת נתניהו והבהירה לפרקליטיו כי חל עליו איסור להתייחס בפומבי למתווה הנשיא. ההערכה בליכוד היא שהיתר לנתניהו לעסוק במתווה הוא הכרחי כדי להצליח להתניע מתווה פשרה. נתניהו התייחס לכך במרומז וטען: "רוב אזרחי ישראל לא רוצים אנרכיה. הם רוצים שיח ענייני ובסוף הם רוצים אחדות".

נזכיר כי בהודעה שפרסם נתניהו מוקדם יותר, התייחס לרפורמה ולסערה סביבה במרומז: "תראו מה קרה היום בירושלים: האופוזיציה משתוללת בתוך הכנסת וחברי כנסת שלה קופצים על השולחנות, רון חולדאי מסית במפורש לשפיכות דמים, ובהפגנת השמאל קוראים לראש הממשלה 'בוגד'. אני קורא לראשי האופוזיציה: תפסיקו עם זה. תפסיקו לדרדר בכוונה את המדינה לאנרכיה. תתאפסו על עצמכם, גלו אחריות ומנהיגות", אמר.

כזכור, נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר אמש "נאום לאומה" ובמהלכו פרס הצעת פשרה לקידום הרפורמות במערכת המשפט.

הנשיא הפציר בקואליציה לדחות את ההצבעה על החוק המתוכננת למחר, והבהיר כי "מרכיבי הרפורמה מעלים חשש עמוק לפוטנציאל השפעה לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". עם זאת על אף קריאתו של הנשיא, הליך החקיקה יקודם מחר כמתוכנן.

הנשיא הרצוג אמר כי הוא מתנגד להעברת הרפורמה כפי שהיא מוצעת כעת, אך הבהיר כי "הרפורמה לא מוצעת יש מאין. היא תוצר של מחנה שמרגיש שהתפתח חוסר איזון בין הרשויות, ונחצו בעניין זה גבולות לאורך השנים". לדבריו, "לממשלה שנבחרת ע"י הכנסת יש זכות לממש מדיניות. מערכת היחסים בין רשויות השלטון נשענת על איזונים ובלמים, אבל שינויים יכולים להיות מהלך לגיטימי לחלוטין".

בנימין נתניהו גלי בהרב מיארה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד