ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"ללא תנאים מוקדמים"

"לוין ורוטמן פנו ללפיד וגנץ: "בואו לפגישה אצל הנשיא עוד הערב

שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה רוטמן פנו לפני זמן קצר ללפיד וגנץ וקראו להם לבוא לפגישה אצל נשיא המדינה עוד הערב. "אנו קוראים לראשי האופוזיציה להתחיל הידברות ללא תנאים מוקדמים. הגיע הזמן", נאמר בהודעה מטעם השניים | לפיד: "אם לוין ורוטמן מסכימים להקפאת החקיקה נשמח להיפגש בבית הנשיא מחר בבוקר"

"לוין ורוטמן פנו ללפיד וגנץ: "בואו לפגישה אצל הנשיא עוד הערב
יריב לוין ושמחה רוטמן בוועדת חוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין פנה יחד עם יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן לראש האופוזיציה יאיר לפיד וליו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ על מנת לתאם פגישה משותפת אצל נשיא המדינה עוד הערב כדי לדון בפשרה אפשרית ברפורמה המשפטית. 

בהודעה מטעם השניים נכתב: "בהמשך לקריאתו של נשיא המדינה אמש, לשכותינו פונות בדקות אלו ללשכותיהם של ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד, ח״כ יאיר לפיד, ויו״ר המחנה הממלכתי, ח״כ בני גנץ, על מנת לתאם פגישה משותפת אצל נשיא המדינה, עוד הערב".

עוד נאמר בהודעה מטעם השניים: "אנו קוראים לראשי האופוזיציה להתחיל הידברות ללא תנאים מוקדמים. הגיע הזמן".

מטעמם של לפיד וגנץ נמסר כי הם לומדים את הפנייה ושוקלים כיצד לפעול.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב: "כפי שהדגיש אמש הנשיא בנאומו וכפי שהוסבר שוב ושוב, התנאי ההכרחי לתחילת דיאלוג לאומי הוא עצירה מיידית של כל תהליכי החקיקה לזמן קצוב שבו תתקיים ההידברות בתיווך הנשיא".

לדברי לפיד, "אם השר לוין וח״כ רוטמן מסכימים לכך נשמח להיפגש בבית הנשיא מחר בבוקר".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי מיוזמי מכתב ראשי הרשויות הגיב לפניה ואמר: "הצעד האמיץ והאחראי מצדם של שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה וקריאתם למנהיגי האופוזיציה להידבר אצל הנשיא עוד הערב הוא הפגנת מנהיגות ואחריות ואסור שיענה בסירוב".

כזכור, נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר אמש "נאום לאומה" ובמהלכו פרס הצעת פשרה לקידום הרפורמות במערכת המשפט.

הנשיא הפציר בקואליציה לדחות את ההצבעה על החוק המתוכננת למחר, והבהיר כי "מרכיבי הרפורמה מעלים חשש עמוק לפוטנציאל השפעה לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". עם זאת על אף קריאתו של הנשיא, הליך החקיקה יקודם מחר כמתוכנן.

הנשיא הרצוג אמר כי הוא מתנגד להעברת הרפורמה כפי שהיא מוצעת כעת, אך הבהיר כי "הרפורמה לא מוצעת יש מאין. היא תוצר של מחנה שמרגיש שהתפתח חוסר איזון בין הרשויות, ונחצו בעניין זה גבולות לאורך השנים". לדבריו, "לממשלה שנבחרת ע"י הכנסת יש זכות לממש מדיניות. מערכת היחסים בין רשויות השלטון נשענת על איזונים ובלמים, אבל שינויים יכולים להיות מהלך לגיטימי לחלוטין".

 

יריב לוין שמחה רוטמן יאיר לפיד בני גנץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד