ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
גל טרור בבירה

פיגוע במחסום שועפאט: לוחם מג"ב נפצע אנושות, חשש שנפגע גם מירי מאבטח

לוחם מג"ב נפצע במהלך בידוק שערך יחד עם חבריו באוטובוס סמוך למחסום שועפאט בצפון ירושלים | מאבטח הגיב בירי, שככל הנראה פגע גם בלוחם | המחבל בן ה-13 בלבד, שהתנפל על הלוחם עם סכין, נוטרל ונעצר לחקירה | הלוחם פונה באורח אנוש לבית החולים | כל הפרטים

פיגוע במחסום שועפאט: לוחם מג"ב נפצע אנושות, חשש שנפגע גם מירי מאבטח
זירת הפיגוע במחסום צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לוחם מג"ב נפצע הערב (שני) באורח אנוש בפיגוע דקירה, במהלך בידוק באוטובוס סמוך למחסום שועפאט בצפון ירושלים. המחבל בן 13 בלבד, תושב מחנה הפליטים, נוטרל על ידי כוחות הביטחון ונעצר לחקירה. הלוחם פונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים הדסה הר הצופים.

מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך בידוק שגרתי באוטובוס שהגיע למעבר, ע"י לוחם מג"ב ומאבטח אזרחי שהיה עמו, מחבל שלף לפתע סכין והתנפל על הלוחם. בתגובה, המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם ביצע ירי לעבר המחבל במטרה לנטרלו, ירי שככל הנראה פגע גם בלוחם. 

כוחות גדולים של מחוז ירושלים ומשמר הגבול הגיעו לזירה וסגרו את המעבר לתנועה. לפני זמן קצר התקיימה הערכת מצב בזירת הפיגוע ע"י מפקד מחוז ירושלים ומפקד משמר הגבול.הסכין ששימשה את המחבל. צילום: דוברות המשטרה.

חובש רפואת חירום במד"א, שמעון זלץ סיפר: "הגעתי למקום במהירות וראיתי בתוך האוטובוס צעיר בשנות ה-20 עם פצעי דקירה. הוא היה מחוסר הכרה ומיד הגיעו כוחות גדולים של מד"א, הענקנו לו טיפול רפואי תוך עצירת דימום ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה מאוד".

נחום יוזביץ, חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "מדובר בצעיר שנפצע אנושות. בסיוע חובשים נוספים הורדנו אותו מהאוטובוס כשהוא ללא דופק ונשימה וביצענו בו בזירה פעולות החייאה. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב אנוש".

פיגוע ירושלים שועפאט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד