כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חושש מהפיכה

פוטין הורה להוציא את חיילי כח וגנר מאוקראינה

שכירי החרב של קבוצת וגנר קיבלו הוראה להפחית את הפעילות באוקראינה על רקע החשש בקרמלין שהם הופכים לחזקים מדי. הכוח המונה 50,000 איש, רבים מהם פושעים מורשעים, מילא תפקיד מפתח בלחימה האכזרית במזרח אוקראינה

פוטין הורה להוציא את חיילי כח וגנר מאוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מוציא את חיילי קבוצת וגנר מאוקראינה על רקע החשש של הקרמלין מהפיכה. על פי ההערכות שכירי החרב מקבוצת וגנר רבים מהם פושעים מורשעים, יוחלפו בחיילים סדירים מתוך 300,000 חיילים חדשים שגויסו למלחמה.

המירור הבריטי מדווח, כי שכירי החרב של קבוצת וגנר ברוסיה קיבלו הוראה להפחית את הפעילות באוקראינה על רקע החשש בקרמלין שהם הופכים לחזקים מדי. הכוח המונה 50,000 איש ומפוזר במספר מוקדים בעולם, כשרבים מהחיילים הם פושעים מורשעים, מילא תפקיד מפתח בלחימה האכזרית במזרח אוקראינה.

מייסד הכוח יבגני פריגוז'ין הפסיק לגייס אסירים ויוציא מאוקראינה את חייליו בעוד מספר שבועות, הורדת מעמדו של כח וגנר באוקראינה לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין הפך מודאג יותר ויותר לגבי הכוח שצובר ראש קבוצת וגנר.

למרות היותם בעלי ברית של פוטין, פריגוז'ין ומנהיג צ'צ'ניה, רמזאן קדירוב, הופכים לחזקים יותר באזור. השניים, בתוספת הגנרל הרוסי שהורד לאחרונה בדרגה סרגיי סורוביקין, כולם חשודים כמתכננים הפיכה נגד פוטין. מומחה לרוסיה, ברוס ג'ונס, אמר ל"דיילי מירור": "הנשיא פוטין ויבגני פריגוז'ין היו קרובים מאוד ובני ברית במשך עשרות שנים. אך נראה שהחברות הסתיימה, לאחר שפריגוז'ין היה ביקורתי בגלוי, אפילו התעלל באנשי צבא בכירים בכוחות הסדירים. מאמינים שבמשתמע הביקורת שלו על התנהלות הכוחות הסדירים ומפקדיהם היא קלה נגד פוטין, שרואה בו כעת יריב פוטנציאלי".

 

 

ולדימיר פוטין מנהיג צ'צ'ניה רמזאן קדירוב מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד