כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מה הוא כולל?

סופית: הכנסת האריכה את חוק הקורונה

אושר סופית: תוקפו של חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה יוארך במתכונת מצומצמת | בין היתר הוחלט להותיר לממשלה סמכות להכריז על מצב בריאותי מיוחד אך לא על מצב חירום. כמו כן, מוצע לבטל את הסמכויות להגביל פעילות במרחב הפרטי והציבורי, פתיחת עסקים, אירועים, מוסדות רווחה וחינוך, דרישה ל"תו ירוק" ועוד

מליאת הכנסת
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) תיקון מס' 12, התשפ"ג-2023. בהצעה תמכו 51 חברי כנסת לעומת 37 שהתנגדו לה.

בהצעת החוק מוצע להאריך את תקופת תוקפו של חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה עד 15 בפברואר 2024 ולהותיר לממשלה סמכות להכריז על מצב בריאותי מיוחד אך לא על מצב חירום. כמו כן, מוצע לבטל את הסמכויות לקבוע בתקנות הגבלות לעניין פעילות במרחב הפרטי והציבורי, פתיחת עסקים, אירועים, מוסדות רווחה וחינוך, דרישה ל"תו ירוק" ועוד.

עוד מוצע, לבטל את הסמכויות להכריז על אזור מוגבל או אזור תיירות מיוחד. וכי בידי הממשלה תיוותר הסמכות, בעת הכרזה על מצב בריאותי מיוחד, להתקין תקנות המחייבות את הנכנסים לישראל לבצע בדיקה לפני כניסתם למדינה או אחריה ולמנוע כניסה ממי שהבדיקה נמצאה חיובית, וכן תקנות המחייבות מפעיל של כלי טייס או שיט לדרוש מהנוסעים להציג תוצאה שלילית בבדיקה לפני העלייה לכלי התחבורה בדרכם לישראל או ממנה, וכן המחייבות לאסוף מהנוסעים מידע שיאפשר יצירת קשר עמם. עוד נותרה לממשלה סמכות להכריז על הפעלת פיקוח טכנולוגי לגבי מי שחייב בבידוד.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי על אף התייצבות יחסית של התחלואה בקורונה בישראל עם גלי תחלואה מתונים הנגרמים מהתפשטות זנים דומים לאלה שמזוהים גם במדינות אחרות בעולם, להערכת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, בשל אי־ הוודאות במערכות הבריאות בעולם ודאגה להיתכנות של שינוי חד בתמונת המצב האפידמיולוגית, נדרש המשך מעקב זהיר ואף ביתר שאת, עקב ההתפתחויות האחרונות במצב התחלואה בסין, ולכן לא ניתן לוותר על קיומה של התשתית המשפטית המאפשרת נקיטת פעולות מכוח החוק.

קורונה הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד