כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת מינויו לשר, חזר לתקוף

אמסלם במליאה: "נעשה את המהפכה על אפכם וחמתכם"

התגעגעתם? אמסלם חוזר לפרוח על רקע מינויו לשר במשרד המשפטים והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. בנאום תקיף שנשא אמש במליאה תקף את מתנגדי הרפורמה והמסיתים למיניהם מקרב מחנה השמאל ואמר: "השמאל הם האנשים הכי הבריונים, הכי אלימים והכי שקרנים במדינת ישראל. תראו איזה אנרכיה אתם עושים היום" | צפו בנאום המלא

אמסלם במליאה: "נעשה את המהפכה על אפכם וחמתכם"
דוד אמסלם במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חבר הכנסת דוד אמסלם שצפוי להישבע אמונים בימים הקרובים כשר ה-33 בממשלת נתניהו השישית עלה אמש (שני) לנאום תקיף וחריף נגד מתנגדי הממשלה על רקע הרפורמה המשפטית כפי שלא נשמע מזה כמה חודשים לאחר שהיה כבוי וממורמר מכך שלא מונה לשר בממשלה למרות שנבחר למקום החמישי בפריימריז של הליכוד. 

אמסלם פתח והזכיר כי בממשלה הקודמת: "הייתי עולה כאן כשר המקשר ואומר לשמאל, שהם האנשים הכי הבריונים, הכי אלימים והכי שקרנים במדינת ישראל. הם היו מתקוממים, לא הבינו".

"תראו איזה אנרכיה אתם עושים היום, חבורת בריונים, מסיתים להמרדה, ומי? אחד בשם דוד חודק, לא יודע מי זה, אומר: לירות, לירות. שאלתי: רק עם מה, עם מאג? עם טנק? מר חודק, עם מה ועל מי אתה רוצה לירות? עליי? על הילדים שלי?".

אמסלם הוסיף ותקף: "דן חלוץ, הרמטכ"ל הכי כושל שהיה במדינת ישראל, שניהל את תיק ההשקעות שלו, דרך אגב לפני המלחמה, רק על זה ניירות ערך היו צריכים לחקור אותו, אומר: אני אתן עוד מעט הנחיה לא לבוא למילואים, למה? אנחנו שומרים עליהם, אנחנו עובדים. שכחתי להגיד לך, מר חלוץ, גם האחים שלי ואני עובדים, ועוד שניים וחצי מיליון איש עובדים. זה נכון שרובנו עובדים אצלכם בבתים, אנחנו מנקים לכם את הגינות".

"דרך אגב", שילב ח"כ אמסלם את צמד המילים השגור בפיו, "כשראיתי שם בהפגנה בלילה כל מיני דברים נוצצים, לא הבנתי מה זה, בסוף הבנתי שזה שעוני הרולקס של כל המפגינים שם. בואו תראו כמה מרצדסים יש פה. אתם לא מתביישים? אני הגעתי למסקנה, דרך אגב, הרי אתם פועלים לא על פי החוק, גם בית המשפט העליון לא עובד על פי החוק. עובר על החוק כל יום".

מכאן עבר לתקוף את נשיא העליון לשעבר השופט בדימוס אהרן ברק ואמר: "במפלגת בג"ץ בראשותו של ברק, שמעתי דרך אגב באחד הראיונות שלו, שואלת אותו הביוגרפית שלו: תגיד, איך לא מצאת שופט מרוקאי? מה הוא אומר לה? חיפשתי, ואלה לא מצאתי. אתה חיפשת, לא מצאת? קשה, למה? רק החבר'ה שלך גאונים, רק אתה גאון".

"איך אתה אומר?", הזכיר אמסלם, "אם אנחנו נגיד שצו של בג"צ, דרך אגב שאתם עובדים לא על פי החוק, אתם עוברים על החוק הכתוב, אתה אומר: זה פוטש וזה יוכרע בטנקים – אני טנקיסט, אני רק לא יודע לאיזה כיוון לנסוע, מר ברק. אין לי מושג, תן הנחיה לאן נוסעים, לכיוון הכנסת? למה אתה התכוונת? ראש המסיתים. דרך אגב, אני לא יודע איך אתה לא היום בחקירת משטרה".  

"עצרו כאן את אחד העוזרים בהתנתקות, שמא הוא ירד לכביש. לא ירד, אבל השוטרים חשבו שהוא יחסום. תראו את החוצפה שלכם, את הבריונות, ואני אגיד לכם משהו: המאבק הזה, זה לא על החוקים. לא על החוקים".

לדבריו, "יש פה מאבק אמיתי, האם האליטה תמשיך לנהל את המדינה, האצילים ימשיכו לנהל את המדינה, ואנחנו נישאר הווסלים. אתם מוכנים לתת לנו תארים, אולי רכב, אבל לא לנהל, אף פעם לא קיבלתם את זה – בחיים לא קיבלתם את זה, לא במערכות הביטחון, לא קיבלתם את זה לא במערכות המשפט, לא באקדמיה, לא בתרבות, ובוודאי לא בבית המשפט העליון ובפרקליטות. אני הלכתי לסיור בבתי הסוהר, אתם יודעים מי רוב הסוהרים? מרוקאים ודרוזים. תבינו טוב מה מפריע לכם".

"ולכן", הגביה אמסלם את טון דיבורו וצעק: "אני אומר לכם, אנחנו נעשה את המהפכה על אפכם וחמתכם. מי שיעבור על החוק, יישב בבית סוהר, בגלל שאנחנו מתכוונים לזה".

באשר להתנתקות אמר השר במשרד המשפטים לעתיד: "דרך אגב, כשגירשתם מגוש קטיף 8,000 משפחות, אתם עצרתם 8,000 איש. 700 כתבי אישום עשיתם, כולל לילדות בני 16".

כזכור בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ דוד אמסלם כי הוחלט למנותו לשר במשרד המשפטים, השר לשיתוף פעולה אזורי וכן לשר המקשר בין הממשלה לכנסת שיעביר את דברה של הממשלה לחברי הכנסת בדיוני המליאה. 

דודי אמסלם דוד אמסלם הרפורמה המשפטית נאום במליאה נאום סוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד