י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
ימין על מלא?

המסר המאיים של חברי הכנסת מהליכוד לנתניהו: "לא תהיה לך סיעה"

הרפורמה המשפטית: חברי כנסת מהליכוד איימו על רה"מ נתניהו, "אם תתפשר ותיקח את מתווה הנשיא - לא תהיה לך קואליציה, ולא תהיה לך סיעה" | מנגד, בכירים אחרים במפלגה טוענים כי יש לעצור את החקיקה לזמן מוגבל מראש, כדי לנסות ולאפשר ניסיון הידברות עם המתנגדים 

המסר המאיים של חברי הכנסת מהליכוד לנתניהו: "לא תהיה לך סיעה"
בנימין נתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הניסיונות לקדם הידברות בין האופוזיציה לקואליציה בסוגיית הרפורמה במערכת המשפט, גורמים בליכוד איימו על נתניהו: "אם תתפשר ותיקח את מתווה הנשיא - לא תהיה לך קואליציה, ולא תהיה לך סיעה". כך דווח בגל"צ.

על פי הדיווח, ביממה האחרונה שוחחו ביניהם מספר חברי כנסת ושרים מהליכוד ואמרו כי יקדמו עזיבה של הקואליציה והמפלגה אם תהיה פשרה משמעותית ברפורמה. מדובר באנשים שנבחרו על הטיקט המשפטי וחוששים ש"ביבי שוב יעשה ביבי. ישבור שמאלה אחרי שדיבר חזק ימינה".

מנגד, בכירים בליכוד אמרו ל'ישראל היום', "לא מעט שרים וחברי ליכוד חושבים שצריך לעצור את החקיקה לזמן מוגבל מראש כדי לאפשר ניסיון הידברות. יש הרגשה שהאירוע יצא משליטה, ההסברה שלנו לא טובה, האחריות שלנו היא להרגיע".

נזכיר כי, יושב ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין קרא אמש (שני) להתחיל בהידברות באופן מידי על הרפורמה המשפטית. בציוץ בחשבון הטוויטר כתב אדלשטיין: "השינויים במערכת המשפט הם בנפשנו, ועל מנת לבצעם - אנו חייבים להתחיל בהידברות באופן מידי". אדלשטיין הוסיף: "זה לא משחק סכום אפס והמטרה היא שינוי עמוק ונחוץ במערכת המשפט. למעט ניצים קיצוניים, כולם מבינים את חשיבות העניין ולכן אין שום סיבה להתבצר בעמדות, כשאפשר וצריך לעשות זאת יחד, לטובת כל עם ישראל".

בתחילת השבוע, נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר "נאום מיוחד לאומה" ובמהלכו פרס הצעת פשרה לקידום הרפורמות במערכת המשפט.

הנשיא הפציר בקואליציה לדחות את ההצבעה על החוק המתוכננת למחר, והבהיר כי "מרכיבי הרפורמה מעלים חשש עמוק לפוטנציאל השפעה לרעה על יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה". עם זאת על אף קריאתו של הנשיא, הליך החקיקה קודם כמתוכנן.

הנשיא הרצוג אמר כי הוא מתנגד להעברת הרפורמה כפי שהיא מוצעת כעת, אך הבהיר כי "הרפורמה לא מוצעת יש מאין. היא תוצר של מחנה שמרגיש שהתפתח חוסר איזון בין הרשויות, ונחצו בעניין זה גבולות לאורך השנים". לדבריו, "לממשלה שנבחרת ע"י הכנסת יש זכות לממש מדיניות. מערכת היחסים בין רשויות השלטון נשענת על איזונים ובלמים, אבל שינויים יכולים להיות מהלך לגיטימי לחלוטין".

בנימין נתניהו הליכוד הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד