ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"ילדים נרצחים כאן"

בן גביר התעמת עם נתניהו: "נמאס לי להכיל את מדיניות ההכלה"

השר לביטחון לאומי בן גביר ורה"מ נתניהו התעמתו אחרי ישיבת הקבינט סביב הדרישה להרוס מבנה בן 14 קומות במזרח ירושלים. נתניהו השיב כי הוא חושש כיוון שהמהלך עלול לעורר ביקורת בינלאומית על ישראל. השר בן גביר תקף בתגובה: "נמאס לי להכיל את מדיניות ההכלה"

בן גביר התעמת עם נתניהו: "נמאס לי להכיל את מדיניות ההכלה"
איתמר בן גביר/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסוף ישיבת הקבינט שהתקיימה ביום ראשון התעמתו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאחר שהאחרון דרש כתגובה לפיגוע, להרוס בניין בלתי-חוקי בן 14 קומות במזרח ירושלים. נתניהו השיב כי זה עלול לעורר ביקורת בינלאומית. בן גביר תקף בתגובה: "נמאס לי להכיל את מדיניות ההכלה". כך דווח ב'ווינט'.

הבניין בן 14 הקומות, ממוקם בשכונת סוואחרה במזרח ירושלים צמוד לגדר ההפרדה. בן גביר הציג לנתניהו צו הריסה למבנה ובנוסף הציג דו"חות מגורמי ביטחון לפיו המבנה הוא מפגע ביטחוני שמאיים על כוחות הביטחון. הבניין לא מאוכלס, והשר הציע לפוצץ אותו בפיצוץ מבוקר באמצעות יחידת יהל"ם של ההנדסה הקרבית.

אחד ממקורביו של ראש הממשלה אמר בשיחה שהתקיימה בין נתניהו לבן גביר אחרי ישיבת הקבינט ביום ראשון כי הריסת הבניין בסוואחרה עלולה לגרום להתססת הרוחות במזרח העיר. "זה ייתפס בעיני הערבים כאירוע בסגנון הפצצת ה'דאחייה' בביירות", אמר מקורבו של נתניהו. בן גביר הגיב כי "הגיע הזמן שהעולם יבין שנרצחו פה ילדים. מדינה ריבונית אוכפת את חוקי הבנייה בשטח הבירה שלה".

נתניהו הסביר בהמשך כי שיקולים מדיניים מונעים את הרס המבנה ובן גביר תקף: "מה שיקולים מדיניים. ילדים שלנו נרצחים. העולם דווקא יבין שרצחו ילדים ומדינה ריבונית אוכפת את החוק בבירה שלה. רצחו ילדים שלנו, אין סיבה שלא נגיב".

בן גביר הוסיף בטונים גבוהים: "ילדים נרצחים כאן ואתם מדברים על להרגיז ערבים? הבניין הזה הוא סיכון ביטחוני. עולים שם על הגג וזורקים אבנים על החיילים שלנו. מסתירים מצלמות. זה מפגע ביטחוני חמור שחולש על כל השטח. יש לנו חובה ביטחונית להרוס אותו".

איתמר בן גביר בנימין נתניהו הקבינט הביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד