כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מדינת טרור

אוסטרליה חשפה מבצע ריגול של איראן נגד מפגינים

ממשלת אוסטרליה חשפה מבצע ריגול איראני על אדמתה. המטרה הייתה אזרחים איראניים - אוסטרליים שהצטרפו להפגנות נגד ממשלת איראן באוסטרליה. שר הפנים אמר שהוא רוצה לפעול יותר כדי "להתמודד עם התערבות זרה"

אוסטרליה חשפה מבצע ריגול של איראן נגד מפגינים
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

ממשלת אוסטרליה גילתה מבצע מעקב איראני נגד אזרחים איראניים - אוסטרליים שהצטרפו להפגנות באוסטרליה נגד המשטר האיראני, לאחר מותה של צעירה איראנית, מחסה אמיני, על ידי משטרת המוסר של איראן, כך אמרה שרת הפנים האוסטרלית קלייר אוניל.

ההאשמות על ריגול מצד איראן מגיעות על רקע הפגנות נגד המשטר ברחבי איראן, שזעזעו את הרפובליקה האסלאמית באופן דומה למהפכה שהעלתה את המשטר לשלטון לפני 44 שנים. "זה חוקי לחלוטין לכל אחד באוסטרליה לבקר משטר זר, כפי שעושים עשרות אלפי אנשים ברחבי המדינה בתגובה לאירועים באיראן", אמרה אוניל בנאום בפני האוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה במכללה לביטחון לאומי.

"מה שאנחנו בהחלט לא נסבול, בשום פנים ואופן, הם ניסיונות של משטרים זרים לשבש הפגנות שלווה, לעודד אלימות או לדכא דעות". השרה לא מסרה פרטים על מבצע המעקב, אך אמרה כי הוא כלל "מחקר מקיף" על המפגינים ומשפחתם.

אוניל הוסיפה שהביון האוסטרלי עקב אחרי האיראנים וטיפל בזה מהר: "אנחנו לא מתכוונים לעמוד מנגד כשממשלות זרות צופות ועוקבות אחרי מפגינים על אדמתנו".

אוסטרליה איראן הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד