כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתגובה לתלונות

הנשיאה חיות על נאומה נגד הרפורמה המשפטית: "ראיתי חובה להביע עמדה"

הנשיאה הגיבה על חמש התלונות שהוגשו נגדה לנציב שירות המדינה ולטענתה הן "משוללות יסוד". לדבריה, "כנשיאת בית המשפט העליון, ראיתי חובה לעצמי להביע עמדה ולהשמיע את הדברים שאמרתי". הנציב, אורי שוהם, החליט לדחות את התלונות

הנשיאה חיות על נאומה נגד הרפורמה המשפטית: "ראיתי חובה להביע עמדה"
יוסי זמיר, פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הגיבה היום (שלישי) על חמש התלונות שהוגשו נגדה לנציב שירות המדינה, בעקבות הנאום שנשאה נגד הרפורמה במערכת המשפט אותה מקדם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין. לטענת הנשיאה, התלונות "משוללות יסוד". כך דווח ב'כאן חדשות'.

נגד הנשיאה הוגשו בסך הכול חמש תלונות לנציב תלונות הציבור על שופטים, על ידי ארגון "בצלמו", עמותת "האמת תנצח", התנועה למשילות ודמוקרטיה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס וישראל מאיר סילמן. לטענת המתלוננים הנשיאה הפרה את כללי האתיקה של שופטים בכך שמתחה ביקורת על הממשלה והכנסת.

הנשיאה חיות כתבה לנציב: "כנשיאת בית המשפט העליון, ראיתי חובה לעצמי להביע עמדה ולהשמיע את הדברים שאמרתי במושב הפתיחה של הכנס, ביחס לתוכנית שאותה הציג שר המשפטים במסיבת עיתונאים עם כניסתו לתפקיד. זאת, נוכח ההשלכות חסרות-התקדים של תוכנית זו על הרשות השופטת ועל מערכת היחסים בין רשויות השלטון בישראל".

הנשיאה הוסיפה: "בנסיבות שנוצרו ובניגוד לטענות שהעלו המתלוננים, אינני סבורה כי היה בכך משום הפרה של הכלל הקבוע בסעיף 18 לכללי האתיקה, אף לא של חוק שירות המדינה. להבנתי וכפי שצוין לעיל, הוראות אלה אינן חלות על דברים שנושאת נשיאת בית המשפט העליון מתוקף תפקידה כראש המערכת, והמיועדים להגן על המערכת מפני פגיעה במעמדה כרשות עצמאית ובלתי תלויה".

הנציב, שופט בית המשפט העליון בדימוס אורי שוהם, החליט לדחות את התלונות שהוגשו לו נגד הנשיאה חיות וכתב: "מקובלים עליי דברי הנשיאה בתגובתה לתלונות, ולפיהם היא פעלה מתוקף תפקידה, כמי שעומדת בראש מערכת בתי המשפט, על מנת להגן על המערכת מפני כל ניסיון לפגוע בעצמאותה וביכולתם של השופטים, הנמנים על מערכת זו, למלא נאמנה את תפקידם כמשרתי הציבור".

אסתר חיות אורי שוהם הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד