כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שיבח את ישראל

דיפלומט סיני בבית הכנסת: "העם היהודי הכי חכם בעולם"

סין מקימה משרד מיוחד בארץ, משרד "ידידות סין עם ישראל". נשיא האגודה הסינית לידידות עם מדינות זרות, אמר כי מדינת ישראל היא מדינה מיוחדת, וסין מתכננת לחזק את הקשרים עם ישראל והעריף שבחים על 'החכמה היהודית'

דיפלומט סיני בבית הכנסת: "העם היהודי הכי חכם בעולם"
הדיפלומטים בפגישה בבית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

הממונה הסיני בארה"ב לקשרי חוץ, ביקר בבית הכנסת פארק איסט בניו יורק, הממונה השתתף בכינוס מיוחד של דיפלומטים רבים כולל שגריר סין בארה"ב, אואנג פינג, כולל מנכ"ל חברת פייזר אלברט בורלה, הממונה הסיני בישר למשתתפים כי סין מקימה משרד מיוחד בארץ, משרד "ידידות סין עם ישראל".

לין סונגטיאן, נשיא האגודה הסינית העממית לידידות עם מדינות זרות, והממונה על קשרי החוץ, אמר כי מדינת ישראל היא מדינה מיוחדת, וסין מתכננת לחזק את הקשרים עם ישראל, הוא אמר כי העם היהודי הוא "הכי חכם בעולם".

הממונה דיבר על כמה חשוב היה לסינים לעזור ליהודים בשואה, והזכיר את הרכבת שהביאה את ישיבת מיר שנמלטה מהתופת באירופה ושהתה בסין עד אחרי המלחמה. והדגיש כמה הם גאים בזה.

בפגישה השתתפו דיפלומטים נוספים כולל ראשי ישיבה יונברסיטי, והרב אלחנן פופקו מאנשי בית הכנסת. בפגישה השתתף גם אלברט בורלה מנכ"ל חברת פייזר, הוא אמר לנוכחים כי הוא מאמין שהקהילה העסקית תביא להורדת המתיחות בין סין לארה"ב, מתיחות שפרצה בשל הפלת בלון סיני שעף בשטח ארה"ב במשך כמה ימים, ארה"ב יירטה את הבלון וטענה שהוא היה בלון ריגול, הסינים טענו שזה היה בלון לחיזוי מזג האוויר.

סין ארה''ב דיפלומטים אלברט בורלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד