כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"החמרת הנזק הקיים"

עיריית ירושלים החליטה על פיטורי אשת המחבל מהפיגוע ברמות

עיריית ירושלים החליטה על פיטורי רעיית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הרצחני בשכונת רמות בירושלים. הנימוק: פגיעה חמורה באמון הציבור בשירות הציבורי, שמירה על תדמית ונראות רשויות השלטון ותחושת ביטחונם של תושבי העיר ובאיה

עיריית ירושלים החליטה על פיטורי אשת המחבל מהפיגוע ברמות
כיכר ספרא בירושלים צילום: Anna Kaplan/Flash 90

עיריית ירושלים החליטה לפתוח בהליך פיטורים נגד רעייתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הרצחני בשכונת רמות בירושלים ביום שישי האחרון, זאת למרות שהיא נמצאת בחופשת לידה, ועל אף העובדה שעד כה לא נתגלה אם ידעה באופן אקטיבי או פסיבי, על כוונת בעלה, המחבל חוסיין קראקע, לבצע את הפיגוע.

הנימוק: פגיעה חמורה באמון הציבור בשירות הציבורי, שמירה על תדמית ונראות רשויות השלטון ותחושת ביטחונם של תושבי העיר ובאיה. היועץ המשפטי של עיריית ירושלים אישר את ההחלטה וההיא וגשה לממונה על חוק עבודת נשים במשרד הכלכלה והתעשייה.

אשת המחבל, איה קראקע, מועסקת על ידי עיריית ירושלים במנהל החינוך בתפקיד סייעת פדגוגית בכיתת חינוך מיוחד, בבית הספר היסודי "אלאשבאל". כיום, היא שוהה בחופשת לידה, החל מסוף חודש נובמבר.

העירייה טוענת כי, "נוכח הקרבה המשפחתית של העובדת למבצע הפיגוע ונוכח הפגיעה הקשה מאוד שעלולה להיות באמון הציבור ובתדמית, בפרט במערכת החינוך בירושלים, מבוקש בזאת היתר מהממונה על עבודת נשים להתיר לעירייה לשקול את סיום העסקת העובדת, תוך שמירה על זכות השימוע". העירייה מוסיפה להסביר כי מאחר ואשת המחבל מהווה דמות חינוכית בעיני הצוות החינוכי, ההורים ותלמידי בית הספר, "מתגברת הרגישות הרבה שיש ביחס להמשך העובדת".

במכתב לממונה על חוק עבודת נשים שעליו חתום ליאור ישראלי, ראש מינהל משאבי אנוש והמנהל העירוני בעירייה, מסבירה העירייה כי "בנסיבות הקשות של הפיגוע ונוכח הקרבה הראשונה של עובדת העירייה למבצע הפיגוע, סבורה עיריית ירושלים כי בהותרת העובדת מועסקת בעירייה ואף משמשת דמות חינוכית לצוות החינוכי, להורי ולתלמידי בית ספר עירוני, יש משום פגיעה קשה וחמורה מאוד, ואף החמרת הנזק הכבד הקיים, שלא לומר בכייה לדורות".

העירייה מציינת, כי בשל העובדה שילדים בגילאי 15-13 הם שביצעו חלק מהפיגועים האחרונים, יש חשש שהותרתה של העובדת בשורות מערכת החינוך ייתן מסר בעייתי לסביבה שבה היא נמצאת. "מדובר באירוע חמור וקשה ביותר, ומשך, בנסיבות אלו סבורה העירייה כי על מנת להשיב לציבור ולתושבי העיר את ביטחונם ואמונם בה ובמערכת הציבורית - יש מקום להיעתר ולקבל את בקשת העירייה".

עיריית ירושלים פיגוע הדריסה בשכונת רמות פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד