י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ומה ביקשו הסבא והאח

בבית משפ' פאלי: נתניהו הביט בתמונות הקדושים וביקש לשים במשרדו

"לחלוחית עמדה בעיניי" כתב נתניהו למשפחת פאלי במכתב מיוחד שהובא בניחום האבלים הערב בביתם ברמות. נתניהו הביט בתמונות האחים הקדושים וקיבל בקשות מהסבא והאח | נתניהו הפתיע את האם השכולה ואמר לה: "מבקש את רשותך לשים את התמונה של הילדים בלשכתי"

בבית משפ' פאלי: נתניהו הביט בתמונות הקדושים וביקש לשים במשרדו
נתניהו מביט בתמונות של ילדי פאלי צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו הגיעו הערב לבית משפחת פאלי שבניהם הקדושים נרצחו בפיגוע בערב שבת בשכונת ברמות. 

קודם בואו הגיע מכתב ניחומים של ראש הממשלה לבני המשפחה, שבו נכתב: "בני משפחת פאלי היקרים, אני מבקש להביע בשמי ובשם ממשלת ישראל כאב עמוק על גדיעת חייהם של הבנים-האחים טהורי הלב, אשר מנחם ז"ל ויעקב ישראל ז"ל, בפיגוע הטרור הנפשע בשכונת רמות בירושלים. בימים האחרונים נחשף העם כולו לדמותם המאירה של אשר ויעקב. הם היו בשר מבשרכם – דבורה ואברהם, אפרת, שרי, צבי, מנוחי, מוישי, יחיאל ותהילה. התום שהקרינו כבש את כל מי שזכה להכירם; תמיד דבקים בערכים יהודיים, מחפשים את הטוב וחדורי רצון נתינה לכל אדם. ילדים קטנים עם נשמה גדולה".

נתניהו בניחום אבלים הערב. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ.

"לדאבון הלב, מחבל בן עוולה גזל מאיתכם – מכולנו – את אשר ויעקב הנפלאים. הם נפלו קורבן לשנאה רצחנית, חסרת עכבות מוסריות, של חיית אדם רק בשל היותם יהודים וישראלים. ראיתי את התמונות מהלוויותיהם רבות-המשתתפים בערב שבת 'יתרו' ובמוצאי שבת זו, ולחלוחית עמדה בעיניי. תשובתנו לצוררי ישראל חדה ונחרצת: להמשיך בבניין ארצנו, לחזק את אחדות עמנו, להעצים את האמונה בצדקת דרכנו כדי לגבור על כל צר ואויב. זהו ביתנו, ואנו נישאר פה בעזרת השם לנצח נצחים".

"יקיריי בני משפחת פאלי, אני ורעייתי שרה מוסרים לכם את מלוא תנחומינו. בד בבד אנו נושאים תפילה להחלמתו של אברהם מפציעתו הקשה. העבירו נא את דבר השתתפותנו בצערכם לכל קרוביכם ומכריכם. נוסיף לזכור את אשר ויעקב הנאהבים והנעימים, כשנשמתם הזכה צרורה בצרור חיינו". 

אם המשפחה, חנה דבורה פאלי, סיפרה לרה"מ ורעייתו על שני ילידה הקטנים שנקברו אחד אחרי השני, ואמרה כי הם מוקפים בתמיכה של עם ישראל וכי האמונה היא זו שמחזיקה אותם. רה"מ ורעייתו אמרו כי האמונה עוזרת להתגבר על האסון וציינו שכל עם ישראל מחבק אותם בצערם.

כשחנה דבורה הראתה את תמונת הילדים, אמר לה ראש הממשלה: "אני מבקש את רשותך לשים את התמונה בלשכתי. הסיפור הנורא הזה יעזור לי להסביר לשועי עולם מה ההבדל בין עם ישראל לאויבנו. בזמן שאויבנו רצחו את שני הנשמות האלה, כוחותינו היו בטורקיה והצילו חיים".

רה"מ נתניהו ורעייתו שמעו מבני המשפחה על מצבו של אב המשפחה, שעוד מורדם ומונשם בבית החולים. בני המשפחה ביקשו להתפלל לרפואת אברהם נח בן יהודית. רה"מ ורעייתו איחלו אחלמה מהירה ושלמה.

הבן הבחור צביקי פאלי הפתיע את ראש הממשלה נתניהו בבקשה לבקר את אביו הרב אברהם נח בן יהודית המאושפז בבית החולים. שרה נתניהו אמרה איזה אכפתיות ומסירות של בן לאבא שלו וראש הממשלה מצידו אמר שאם יתאפשר לו יילך לבקרו בבית חולים.

הסבא הגאון רבי שמואל פאלי ביקש מראה"מ שידאג שבכל בית ספר בארץ גם החילונים ידעו שיש בורא לעולם, ושיחנכו תמיד לאהבת חינם, ולא רק בזמן כזה של צער תהיה כזו אחדות אלא היא צריכה להמשיך לכל הזמנים.

יעקב ישראל פאלי אשר מנחם פאלי דבורה פאלי בנימין נתניהו פיגוע הדריסה בשכונת רמות ניחום אבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד