י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היסטוריון וגנרל

המנהל של ביהמ"ד גור נפטר מהמחלה בגיל 45

ר' מיילך ברקוביץ ז"ל מטובי אברכי חסידות גור ומי שכונה "הרמטכ"ל של בית המדרש גור" הלך לעולמו לאחר מחלה בגיל 45. "באברך מלא וגדוש, מלא דעת וחכמה, בקי בתנ"ך בלשונות חז"ל ואף גם בהיסטוריה חסידית ויהודית". הלוויתו הערב

המנהל של ביהמ"ד גור נפטר מהמחלה בגיל 45
הרה"ח ר' מיילך ברקוביץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מירושלים עיה״ק התקבלה הבשורה הנוראה על פטירתו של הרה"ח ר' אלימלך ברקוביץ ז"ל, מחשובי אברכי חסידי גור לאחר מחלה קשה והוא בן 45 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בארה"ב בי"ט כסלו תשל"ח, לאביו הרה"ח ר' חנוך העניך ברקוביץ שיבדלחט"א, ולאחר מכן גדל בחצור, בילדותו ובבחרותו למד במוסדות חסידות גור.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת שרה שתחי', בתו של הרה"ח רבי יצחק מאיר גובנר ז"ל מחשובי חסידי גור בשכונת הר נוף בירושלים, שנפטר בחודש שבט תשפ"א.

המנוח היה ידען עצום בהיסטוריה של החסידות ובספרי החסידות, ניהל את בית המדרש הגדול של גור בירושלים במשך שני עשורים, ביד רמה ובמסירות מופלאה בהארת פנים לכל אדם, ובענווה נפלאה חרף כשרונותיו העצומים.

ר' ישראל אלטר גרובייס, עורך המוסף התורני 'קולמוס' מספר על דמותו: "אלפי חסידים הכירו את ר' מיילך ז"ל כאיש מעש וארגון, השופע שמחת חיים טהורה. הוא היה צועד בבית המדרש כגנרל ומכוון את הסדרים. אבל אלו שהכירוהו אישית ידעו שמדובר באברך מלא וגדוש, מלא דעת וחכמה, בקי בתנ"ך בלשונות חז"ל ואף גם בהיסטוריה חסידית ויהודית".

בשיחות שקיימנו בתקופה האחרונה, כשבשיא פריחתו קפצה עליו מחלה ויסורים נוראיים, לא חדל ר' מיילך לדבר דיבורי אמונה וקבלת דין שמים באהבה. כמה פעמים הוא כתב לי - "אני מאמין באמונה שלמה שהקדוש ברוך הוא יודע בדיוק מה טוב בשבילי".

אחד מחסידי גור תיאר עם פטירתו את המנוח: "מיילך זה השם שהתלווה לכל 'נסיעה', כל טיש חתונה ולעכטיל. תמיד הוא היה שם עם הקול הרועם והחיוך הנצחי. בתוך כל המהומה של בית המדרש הנהפך ממקום תפילה, לאיצטדיון טיש'ן ענקי, כשהוא מפקד על צוות פועלים, הוא מתפנה בסבלנות לבחור קטנטן שמחפש את הכובע שהיה מונח על הספסל השלישי בטור הרביעי מתחת לגלריה השניה. עושה את מלאכתו נאמנה במסירות, באהבה ובצניעות. שלא על מנת לקבל פרס, מיילך היה ספר היסטוריה חי של היסטוריה חסידית, בכל נושא ועניין היה אפשר לשוחח איתו שעות ארוכות. לא היה תחום שהוא לא הכיר וידע".

הותיר אחריו דור ישרים מבורך.

מסע הלוויה הערב בשעה 22:00 מבית המדרש הגדול גור ברחוב ירמיהו בירושלים ותעבור דרך בית הלוויות שמגר להר המנוחות, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות גור הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד