כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יותר ממחצית סכום העסקה

מטורף לגמרי: הסכום שתצטרכו לשלם לאמזון כדי למכור דרכה

אמזון מהדקת את אחיזתה בסוחרים שמוכרים מוצרים באתר שלה וגובה ממוצע של יותר מ-50% על כל מכירה | הסכומים שמשלמים המוכרים לאמזון עלו בעקביות בשש השנים האחרונות, אך זוהי הפעם הראשונה שהממוצע מגיע ליותר ממחצית סכום העסקה

מטורף לגמרי: הסכום שתצטרכו לשלם לאמזון כדי למכור דרכה
אילוסטרציה צילום: unsplash

במהלך השנה החלפת גזרה ענקית הקמעונאות 'אמזון' מכל עסקה שנערכה דרך האתר או האפליקציה שלה עמלות בשיעור כולל של 51.8%, כך דווח ב'כלכליסט'.

יש לציין כי זוהי הפעם הראשונה שהממוצע מגיע ליותר ממחצית סכום העסקה כאשר הסכומים שמשלמים המוכרים לאמזון עלו בעקביות בשש השנים האחרונות ועכשיו כאמור חצתה את ה-50%.

ב'כלכליסט' דווח כי על פי מחקר של חברת מרקטפלייס פאלס, סוחר טיפוסי באמזון משלם ראשית עמלה של 8-15% על כל עסקה, שמכונה עמלת הפנייה. לזאת הוא צריך להוסיף עמלה של 20-35% על מימוש העסקה, שכוללת עמלות אחסנה ואחרות, ועד 15% עבור פרסום וקידום מכירות. כך למשל, אחד הסוחרים שנבדק ע"י בלומברג משלם עמלה של 112 דולר על מכירה בסך 200 דולר. 

העמלה הממוצעת שגובה אמזון הגיעה ב-2022 ל-51.8% - עליה משמעותית ביחס ל-2016, אז עמדה העמלה על 35.2%. מרקטפלייס פאלס דיווח כי בעוד עמלת המכירה של 8-15% נותרה ללא שינוי במשך עשור, אמזון העלתה את עמלת המימוש וכן את עמלות האחסנה. יש לציין שהתשלום על שירותי הפרסום והלוגיסטיקה של אמזון אינו מחייב, אך סוחרים רבים קונים מהחברה את השירותים הללו, שמהווים חלק הכרחי של פעילותם.

הדובר של אמזון טען בתגובה כי "המוכרים אינם נדרשים להשתמש בשירותי הלוגיסטיקה או הפרסום שלנו והם משתמשים בהם רק אם הם מוסיפים ערך מוסף לעסקיהם", עוד הוסיף כי מרכז המימוש של אמזון זול ב-30% בממוצע משירותי שינוע אחרים, שמוצעים על ידי צדדים שלישיים וב-70% מאפשרויות שילוח תוך יומיים של חברות אחרות.

 

אמזון קניות ברשת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד