י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מחיר המלחמה

פלישת רוסיה לאוקראינה הביאה ל-150.000 הרוגים לכל צד

כאשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022, הוא פתח במלחמה מול מאות אלפי אנשים | מלחמה שהרסה ערים והרסה את כלכלת המדינה | כ-30,000 עד 40,000 אזרחים איבדו את חייהם ברחבי המדינה במלחמה

פלישת רוסיה לאוקראינה הביאה ל-150.000 הרוגים לכל צד
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בעוד אוקראינה מתהדרת בהריגת מספר עצום של חיילים רוסים, קייב גם היא איבדה מספר מדהים של חיילים משלה.

שנה אחרי, הנה מחיר הסכסוך: על פי ההערכות האחרונות 180,000 חיילים רוסים נהרגו ו-100,000 חיילים אוקראינים נהרגו. מקורות מערביים אחרים מעריכים שהמלחמה גרמה ל-150,000 קורבנות מכל צד. לשם השוואה, כ-15,000 חיילים סובייטים נהרגו בעשור שלם של לחימה באפגניסטן מ-1979 עד 1989.

חיילים אוקראינים משתמשים לעתים קרובות במונח "בשר תותחים" כדי לתאר את הרוסים שנשלחו למותם לאורך קו החזית. לעתים קרובות הם מתגייסים ונשלחים לקרבות כשהם לא מאומנים, אין להם סיכוי קטן מול כוחות אוקראינים הנחושים להגן על ארצם.

רבים מהחיילים הרוסים, מורשעים שגויסו מבתי הכלא רוסיים כדי לתגבר את שורות הארגון החצי-צבאי הרוסי וגנר. המלחמה גבתה את שלה גם בצד האוקראיני, כפי שניתן לראות בדגלי הלאום הכחולים והצהובים האינסופיים המתנופפים מעל בתי הקברות ברחבי המדינה. כ-30,000 עד 40,000 אזרחים איבדו את חייהם ברחבי המדינה במלחמה כולל 400 ילדים, כך אומרים מקורות מערביים.

חוקרי האו"ם האשימו את רוסיה בביצוע פשעי מלחמה ב"קנה מידה מאסיבי" באוקראינה - הפצצות, הוצאות להורג, עינויים ואלימות מחרידה. קייב טוענת שמוסקבה גירשה בכוח יותר מ-16,000 ילדים לרוסיה או לאזורים הנשלטים על ידי בדלנים הנתמכים על ידי מוסקבה.

בנייה מחדש של אוקראינה בעקבות הפלישה תעלה כ-350 מיליארד דולר, כך לפי הערכה משותפת של ממשלת אוקראינה, הנציבות האירופית והבנק העולמי. יותר מ-8 מיליון אוקראינים נאלצו לברוח מאוקראינה מאז פרוץ המלחמה, כך מסרה סוכנות הפליטים של האו"ם, משבר הפליטים הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

כאשר פלשה רוסיה, לכוחות המזוינים האוקראינים היה בעיקר ציוד צבאי מיושן מתקופת ברית המועצות כדי להגן על עצמם. קייב לחצה שוב ושוב בבעלי בריתה המערביים לשלוח לה נשק מודרני, ממערכות הגנה אוויריות ועד טנקים, המערב נרתע בתחילה מלהיות מעורב מדי כדי למנוע עימות ישיר יותר בינו לבין רוסיה הגרעינית, אך לאט לאט הוא נכנע לרוב הדרישות. אבל בקשתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי למטוסי קרב F-16 לא נענתה עד כה.

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה קייב הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד