כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשש מהתפרצות

מומחים מזהירים: שפעת העופות עלולה להרוג רבים

שפעת העופות היא עם שיעור תמותה של 50% בקרב בני אדם. רק 900 אנשים נדבקו בה מאז 1997, אך מומחים מזהירים כי מוטציות עלולות להתרחש בבעלי חיים, מה שעלול להפוך את המחלה למועברת יותר לאנשים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

מומחים רפואיים חוששים שההתפרצות הנוכחית של שפעת העופות בבריטניה עלולה לעבור מוטציה ולהיות מזיקה עוד יותר לבני אדם, משום שהיא התפשטה כעת לבעלי חיים אחרים. עלייתה של שפעת העופות, בבריטניה וברחבי העולם עוררה דאגה בקרב מומחים מובילים כי הנגיף הקטלני נמצא כעת צעד אחד קרוב יותר להתפשטות בבני אדם.

מקרים של הנגיף דווחו בשועלים ובחיות נוספות, בנוסף ארבעה כלבי ים נמצאו בסקוטלנד עם שפעת העופות. ארגון העולמי לבריאות בעלי חיים (WOAH) הודיע שבעלי החיים שאינם עופות יכולים לשמש "כלי ערבוב" עבור נגיפי שפעת שונים. מחקרים נמשכים כדי לבדוק כיצד הנגיף מתפשט בין יונקים

החשש שבעלי החיים ישחררו גרסה חדשה שעלולה להיות מזיקה יותר לבני אדם, נמסר מהארגון: "המצב הנוכחי מדגיש את הסיכון ששפעת העופות עשויה להיות מותאמת יותר ליונקים, ולזלוג לבני אדם ובעלי חיים אחרים". מחקרים נמשכים כדי לבדוק כיצד הנגיף מתפשט בין יונקים.

סוכנות ממשלתית שעוקבת אחר מקרי שפעת העופות ברחבי בריטניה, דיווחה שאנגליה היא המדינה בבריטניה שיש לה הכי הרבה אזורי מעקב אחר שפעת העופות. בעוד נגיף שפעת העופות השפיע רק על 900 אנשים מאז התגלה לראשונה ב-1997, 50% מהאנשים שנדבקו בו מתו. עד כה, רק בריטי אחד נדבק בנגיף מאז התפרצות באוקטובר 2021.

 

 

שפעת העופות אנגליה בריטניה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד