כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גל הפיטורים מגיע לישראל: עשרות עובדים יפרדו מהג'וב

גוגל מצטרפת לגלי פיטורים בענקיות הטכנולוגיה העולמיות וצפויה לפטר כ-6% מכוח האדם בישראל המהווים כמאה עובדים בחברה

גל הפיטורים מגיע לישראל: עשרות עובדים יפרדו מהג'וב
google צילום: unsplash

חברת 'Google ישראל' הודיעה על גל פיטורים של עשרות מעובדיה. ההודעה מגיעה שבועות ספורים אחרי ההודעה בחברה העולמית, ומצטרפת לגלי פיטורים בענקיות הטכנולוגיה האחרות. בשונה מארה"ב שם עובדים פוטרו בו ביום - כולל חסימה מיידית של חשבונות, בישראל החוק מביא להליך סדור של שימועים שהחלו ביום שני.

בגוגל העולמית הוחלט על קיצוץ של כ-6 אחוז מכוח האדם, שהם כ-12 אלף עובדים. הערכות מדברות שגם בישראל יפוטרו כ-6 אחוז מכ-2,200 עובדים, שהם, לפי הערכות, כ-130 עובדים. מדובר בסבב הפיטורים הגדול שביצעה החברה אי פעם, והוא נעשה כשברקע תחזיות כלכליות מורכבות. הפיטורים יהיו גלובליים, אך יורגשו בעיקר בארצות הברית, בתחומי הגיוס והפרויקטים של החברה.

גוגל הייתה מבין החברות היחידות שנמנעו מפיטורים בסדר גודל כזה, למרות המשבר הכלכלי העולמי, אך כעת היא נאלצת לעשות זאת בעקבות קשיים שהיא חווה בתחום הדיגיטלי. במכתב ששלח מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי לעובדיו כתב כי "לוקח אחריות מלאה על ההחלטות שהובילו לכאן".

בימים האחרונים ספגה חברת Google מכה כאשר בזמן אירוע ההשקה של צ'אטבוט מבוסס הבינה המלאכותית של החברה טעתה. כתוצאה מהטעות המביכה צנחה מניית החברה בכ-7%. גם ההשקה עצמה הגיעה באופן חריג עוד לפני שהפיצ'ר נכנס לשימוש, שבועות ספורים בלבד אחרי שהכריזה על מצב חירום בגלל ההשקה פורצת הדרך של תוכנת ChatGPT.

גל פיטורים גוגל ישראל גוגל Google

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד