כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

זה מנין העובדים הזרים בישראל; כמה מהם לא חוקיים?

ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין, עו"ד ענבל משש חשפה בכנסת כי מחצית מהעובדים הזרים לסיעוד, מועסקים במחוזות המרכז, חיפה וירושלים. 30% בתל-אביב, ורק 20% בפריפריה

זה מנין העובדים הזרים בישראל; כמה מהם לא חוקיים?
תומר נויברג, פלאש 90

הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בראשות ח"כ אליהו רביבו מ'הליכוד' קיבלה סקירה מאת עו"ד ענבל משש, ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין.

ראש מינהל עובדים זרים ברשות האוכלוסין, עו"ד ענבל משש הציגה בפני חברי הוועדה נתונים עדכניים של העסקת עובדים זרים בארץ. לדבריה, "כ- 10% מהמשרות בכח העבודה במגזר העסקי, הם עובדים זרים. 114,523 עובדים זרים עובדים בארץ. כ-60,000 מהם, מועסקים בענף הסיעוד. בנוסף ל-23,884 עובדים זרים לא חוקיים. כ"כ כ-143,000 פלשתינים, 2,300 ירדנים, שמועסקים רק באזור אילת, 2,000 מהם במלונאות".

ח"כ אליהו רביבו. צילום: דוברות הכנסת.

משש ציינה כי "זה אחד משיתופי הפעולה המוצלחים עם ירדן. לדבריה, ראש עיריית עקבה ביקש להגדיל את מספרם. 59,968 עובדים זרים חוקיים מועסקים בענף הסיעוד. לעומת 78,174 בעלי התרים להעסקת עובדים זרים. מחצית מהעובדים הזרים לסיעוד, מועסקים במחוזות המרכז, חיפה וירושלים. 30% בתל-אביב, ורק 20% בפריפריה".

עו"ד משש הוסיפה ואמרה "אנחנו מציינים עשור להסכמים בילטרליים במגמה להרחיב אותם. המדינה הראשונה הייתה תאילנד. לאחרונה חתמנו הסכם עם אוזבקיסטן אולם ההסכם טרם יושם. בכוונתנו להרחיב את ההסכמים גם עם מרוקו וייטנאם קמבודיה ותורכיה. אנחנו שואפים להגיע ל-100% עובדים זרים שיגיעו בהסכמים בילטרליים. היום כל העובדים בענפי הבניין והחקלאות, מגיעים בהסכמים, מתוך מטרה לסגור את השמיים לכניסת עובדים לא חוקיים, מניעת סחר בבני אדם, והעסקה הוגנת".

עובדים זרים מסתננים שוהים בלתי חוקיים אליהו רביבו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד