כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כדור אחד בלבד

מתחקיר ראשוני: כך נהרג הלוחם במחסום שועפט

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל בן ה-13 דקר את אסיל בראשו ואילו המאבטח שירה כדור אחד בלבד גרם למותו • המאבטח היורה, שהיה חבר של סוועאד, היה נסער לאחר האירוע ואיים לפגוע בעצמו | בעקבות הפיגוע, במערכת הביטחון צפויים לדון בשינוי נוהלי בדיקת האוטובוסים 

מתחקיר ראשוני: כך נהרג הלוחם במחסום שועפט
סמ"ר אסיל סואעד ז"ל צילום: דובר צה"ל

מתחקיר הפיגוע במחסום שועפאט עולה כי הלוחם שנהרג, סמ"ר אסיל סוואעד ז"ל, עלה לאוטובוס עם מאבטח אזרחי כדי לבדוק תעודות זהות של הנוסעים. המחבל בן ה-13, שישב במושב האחורי של האוטובוס, דקר את סוואעד בראשו. המאבטח ירה כדור אחד בלבד, שפגע בירך ובעורקים של הלוחם. כך פורסם ב'כאן 11'.

החמרת הבידוקים במחסום שועפאט הגיעה בעקבות הפיגוע שבו נפלה סמל נועה לזר הי"ד. אז הוחלט כי צעירים ירדו מהאוטובוס לבידוק רגלי, ואילו מבוגרים, נשים בהיריון וילדים יישארו עליו וייבדקו על ידי לוחם מג"ב ומאבטח. גורם שמעורה בפרטי התחקיר אמר כי המחבל לא ירד מהאוטובוס כיוון שמדובר בנער בן 13. בעקבות הפיגוע, במערכת הביטחון צפויים לקיים הערכות מצב ולהחליט על שינוי בנהלים.

המאבטח שירה בסמ"ר סוואעד נחקר במשטרה ונשקו נלקח ממנו. לדברי גורם המעורה באירוע, המאבטח היה בסערת רגשות גדולה ואף איים לפגוע בעצמו. הוא הכיר את סוואעד, בן 22 מהכפר הבדואי חוסנייה, והם היו חברים.

המחבל אמר בחקירתו כי הוא הביא את הסכין מהבית וסיפר לחוקרים: "רציתי לדקור חייל". מעצרו ומעצר המחבל בן ה-14 שדקר יהודי בעיר העתיקה הוארכו בשישה ימים. בנוסף, הוארך בשישה ימים גם מעצרו של המחבל החשוד בניסיון דריסת לוחמי מג"ב בפעילות מבצעית בשועפאט.

משרד ראש הממשלה ועיריית ירושלים סיכמו היום על מיגון מיידי של 300 תחנות אוטובוס בעיר. משרד ראש הממשלה יקצה למיגון התחנות תקציב ייעודי לעירייה. בשלב הבא, העירייה תמשיך במיגון שאר תחנות האוטובוס בבירה, כ-700 במספר. בנוסף, בימים הקרובים צפוי להיות מאושר גיוס שלוש פלוגות מילואים של מג"ב לטובת תגבור כוחות המשטרה בשטח.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש אתמול ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי להאיץ את הריסות הבתים במזרח ירושלים. אך שבתאי השיב לו כי אין ברשות המשטרה את כוח האדם הדרוש למהלך וכי נדרש תגבור של מאות שוטרים לשם כך.

מחסום שועפט בשוגג אירוע ירי אסיל סוואעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד