ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
נתניהו הורה לעצור

במערכת הביטחון חוששים: כך ינקום סמוטריץ' את הריסת הכרם

ברקע המתיחות הגוברת בין השרים סמוטריץ' וגלנט, הבוקר צפויה ישיבה על תקציב הביטחון. במערכת הביטחון מביעים חשש כי השר סמוטריץ' "יערים קשיים משיקולים פוליטיים ויתקע מקלות בגלגלי דרישות המערכת" | ברגע האחרון: רה"מ נתניהו הורה שלא לעקור את העצים האחרונים

במערכת הביטחון חוששים: כך ינקום סמוטריץ' את הריסת הכרם
הריסת הכרם צילום: באדיבות המצלם

ברקע המתיחות במשרד הביטחון בין השר גלנט לשר סמוטריץ', הבוקר (רביעי) צפויה ישיבה על תקציב הביטחון ובמערכת הביטחון מתחילים "לחשוש מנקמה" של סמוטריץ' לנוכח המשבר על הסמכויות במשרד. כך דווח ב'חדשות 12'.

במערכת הביטחון מביעים חשש כי בעקבות פינוי הכרם, שר האוצר "יערים קשיים משיקולים פוליטיים ויתקע מקלות בגלגלי דרישות המערכת". לפי הגורמים הביטחוניים, החשש "שהפוליטיקה תזלוג לביטחון, והדיון יהיה פוליטי ולא ענייני ומהותי". בדיון צפויים להשתתף ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ונציגי האוצר. 

כזכור, כוחות מג"ב והמנהל האזרחי הגיעו הבוקר (רביעי) לכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה והתחילו בפינוי מאות האנשים שהגיעו לחזק את בעלי המקום והריסת אלפי העצים בכרם. חלק מהמפגינים ששוהים במקום קשרו עצמם לצמרות העצים והתבצרו.

בתגובה, יו״ר הציונות הדתית, השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', דרש הבוקר במכתב מראש הממשלה להפסיק את הרס עצי הפרי ומטע הזיתים של חן בן אליהו בעמק שילה שבבנימין.

במקביל, בעקבות התנהלות שר הבטחון גלנט, עקירת הכרם בעמק שילה ו"האלימות המשטרתית הקשה שהופעלה נגד המתיישבים", סיעת הציונות הדתית הודיעה כי תקיים ישיבת סיעה דחופה בשעה 12:30.

בתוך כך, בעקבות העימותים וחילופי הדברים, רה"מ נתניהו הורה לעצור את פינוי הכרם בבנימין. וכך רגע לפני סיום הפינוי - נתניהו הורה לעצור את עקירת העצים הבודדים שעוד נותרו במטע.

במכתב ששלח לנתניהו מוקדם יותר הבוקר, כתב סמוטריץ': "לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הבטחון הממונה על מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו".

סמוטריץ' הוסיף: "למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי. לא זו אף זו, במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית", כתב.

סמוטריץ' דורש מנתניהו להקפיא את עקירת הכרם באופן מידי: "אני דורש ממך להקפיא באופן מידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותינו למליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון".

יו"ר הציונות הדתית הזהיר, "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף ופרסם בטוויטר: "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון.

התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר.

אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון", כך סמוטריץ'.

 

יואב גלנט בצלאל סמוטריץ משרד הביטחון תקציב הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד