כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מצוקה נוראה

"האלמנה מרוסקת": המקרה המזעזע של משפחת גואטה

הרב שלמה גואטה נפטר אחרי מחלה קשה והותיר אחריו משפחה במצוקה נוראה • אלמנה מרוסקת, עם תשעה יתומים הזקוקים לקורת גג, מזון, הלבשה הנעלה וכל המינימום הבסיסי ביותר • מאז מחלתו לא יכול היה לעבוד, והמשפחה צברה חובות • מקרה חמור מאוד של מצוקה נוראה

"האלמנה מרוסקת": המקרה המזעזע של משפחת גואטה
ילדה יתומה צילום: באדיבות המצלם

כשהתגלתה מחלתו של הרב שלמה גואטה, חשך על בני משפחתו עולמם. האבא האהוב והמסור סובל, התפקוד שלו הולך ופוחת, יש לו תשעה ילדים לגדל, תשעה ילדים לחתן!

לסיוע לתשעת היתומים ואמם האלמנה>>>

המשפחה מתגוררת בדירה שכורה, מעולם לא היתה להם דירה משלהם. דווקא בשנים האחרונות המצב הכלכלי התייצב והרב גואטה הבטיח לאשתו שבקרוב הוא יקנה לה דירה, אבל אז הגיעה המחלה ושבשה את כל התוכניות.
הוא היה עובד במלאכת כפיים, ומטבע הדברים עם תחילת המחלה כבר לא יכול היה לעבוד. בהפוגות שבין הטיפולים הוא ניסה לחזור לעבודה, אבל לא הצליח. כוחותיו לא עמדו לו.

וכך שקעה המשפחה בחובות הולכים ומעמיקים, במקביל להחמרה ההדרגתית במצבו של האב.

בשבוע שעבר השיב הרב גואטה את נשמתו ליוצרה, הכאב צורב ושורף את הלב. הגעגועים נוראיים. בת השלוש מתחננת "שאבא ינשק אותי עוד פעם אחת לפני שהוא הולך לגן עדן", כל השאר פשוט בוכים, אין להם מנחם.

אבל האלמנה, רחלי גואטה בת ה-38, לא יכולה אפילו להתאבל כראוי. היא נשרפת מבנים אבל יש לה אחריות כבדה על הכתפיים. עולה הכבד של פרנסת המשפחה עבר כעת אליה, והיא... אין לה מושג מאיפה להתחיל.

את העבודה שלה כסייעת בגן ילדים היא עזבה כדי לסעוד את בעלה במיטת חוליו, ההכנסות שלו ממילא היו העיקריות והיא הביאה רק תוספת, עכשיו הוא הלך לבלי שוב, והיא לא מסוגלת לחזור לעבודה, יש לה בית עם תשעה ילדים יתומים, שהיא צריכה לשמש להם כאמא וגם כאבא...

לא תהיה לה ברירה, היא תחזור לעבוד, זה ייקח כמה חודשים אבל היא תחזור, ועדיין, מדובר בהכנסה זעומה ביחס למה שנדרש כדי לתפעל משפחה גדולה כל כך, בלי עין הרע.

"למשפחה אין קרוב וגואל", מציין אחד השכנים. "הם פשוט לבד, אלמנה ותשעה יתומים. בלי דודים שיכולים לעזור בלי קהילה עוטפת שיכולה להגיש להם סיוע מקיף, בלי שום דבר, רק הם לבדם עם הקב"ה אבי יתומים ודיין אלמנות".

לסיוע לתשעת היתומים ואמם האלמנה>>>

קופת העיר גואטה תשעה יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד