כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פריצת דרך במגעים?

דרמה: הקואליציה הסכימה לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות ועל חוק דרעי 2

ח"כ שמחה רוטמן משך את הצעת חוק פסקת ההתגברות שהייתה אמורה להעלות להצבעה בקריאה טרומית. בהמשך הקואליציה צפויה למשוך גם את חוק דרעי 2 וגם את חוק מח"ש של ח"כ משה סעדה | לפיד: "כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד – נלחמנו ביחד והצלחנו"

דרמה: הקואליציה הסכימה לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות ועל חוק דרעי 2
דרעי ויריב לוין בסיעת ש"ס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקואליציה הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא דוחה את ההצבעה על כל החוקים הקשורים לרפורמה במערכת המשפט. זאת בעקבות בקשתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג שדרש להמתין עם החקיקה כדי לתת זמן להידברות.

ח"כ שמחה רוטמן משך את הצעת חוק פסקת ההתגברות שהייתה אמורה להעלות להצבעה בקריאה טרומית בגלל טענת האופוזיציה כי לא ניתן להגיש את הצעת החוק כהצעה פרטית, אך ההערכה שמשיכת החוק נועדה בכדי לתת זמן להידברות.

בהמשך, הקואליציה משכה גם את חוק דרעי 2 שנועד להכשיר את מינויו של יו"ר ש"ס לשר למרות פסילתו בבג"ץ (בית המשפט לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על מינוי שרים) וכן את חוק מח"ש של ח"כ משה סעדה המציע להפריד את מח"ש מהפרקליטות.

עם זאת יש לציין כי, הקואליציה לא הקפיאה את הצעות החוק שעברו לקריאה ראשונה בוועדת החוקה ביום שני האחרון והן אמורות להגיע להצבעה במליאה ביום שני הקרוב. ההצעות שעברו לקריאה ראשונה בוועדת חוקה: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול מוחלט של האפשרות של בג"ץ לפסול חוקי יסוד.

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת אופיר כץ מסר: "בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח"כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת. דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית".

בהודעה משותפת לסגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין וליו״ר ועדת החוקה, ח״כ שמחה רוטמן נכתב: "החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם".

בהודעה הובהר כי, "חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד היום לעצמו – נלחמנו ביחד והצלחנו לעכב את חוקי דריסת הדמוקרטיה שלא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת. תודה זה בזכותכם. חייבים להמשיך ולהיאבק יחד ברחובות ובכנסת על נשמתה של המדינה".

יצחק הרצוג שמחה רוטמן פסקת התגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד