י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הסכמי אברהם

המשך תהליך הנרמול: משלחת סודאנית ביקרה בישראל

ערוץ סעודי כי משלחת סודאנית ביקרה בישראל לפני כמה ימים במטרה להמשיך את תהליך הנרמול עם ישראל. המשלחת דנה בסוגיות בליטרליות, ביטחוניות וצבאיות. הביקור נועד גם כדי לקדם את הנרמול ולדון בשיתוף פעולה בכמה תחומים

המשך תהליך הנרמול: משלחת סודאנית ביקרה בישראל
השר אלי כהן ושליט סודאן צילום: שלומי אמסלם

הערוץ הסעודי א-שרק מדווח מפי מקורות סודאניים כי משלחת סודאנית ביקרה בישראל לפני כמה ימים כדי להמשיך את תהליך הנרמול עם ישראל. עוד דווח כי המשלחת הייתה צבאית – אזרחית.

המשלחת דנה, לפי הדיווח, בסוגיות בליטרליות, ביטחוניות וצבאיות. המשלחת כללה גורמי ממשל והביקור נועד גם כדי לקדם את הנרמול ולדון בשיתוף פעולה בכמה תחומים ובעיקר לשמור על דינמיקה של התקדמות. המשלחת נפגשה עם גורמים ישראליים, כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

כזכור שר החוץ אלי כהן נפגש בתחילת החודש עם עבד אל-פתאח אל-בורהא, שליט סודן בסודן, הביקור הרשמי נמשך יום, ובמהלכו דנו השניים בדרכים לקבע את היחסים עם ישראל ולחזק את שיתוף הפעולה בתחומי החקלאות, האנרגיה, הבריאות, המים והחינוך, כמו כן גם בתחומי הביטחון והצבא.

בהודעת לשכת הנשיאות הסודאנית נכתב: "הצד הסודאני עודד את הצד הישראלי להשיג יציבות בין ישראל והעם הפלסטיני". בנוסף צוין כי הצדדים דנו בפגישה בתפקיד של סודאן בפתרון הסוגיות הביטחוניות באזור.

סודן אלי כהן משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד