כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לא מתכוון להתאבד"

דיווח: דרעי שוקל לסגת מהחוק הפרסונלי ובוחן אופציות אחרות

דרעי הבהיר בשיחות סגורות שניהל עם בכירים בקואליציה כי הוא "לא מתכוון להתאבד" על החוק הפרסונלי שנתפר עבורו שמציע לעקוף את פסיקת בג"ץ וקובע כי השופטים לא יוכלו לפסול את מינויו כשר בממשלה. לפי הדיווח ב'וואלה', יו"ר ש"ס בוחן כעת אופציות משפטיות אחרות

דיווח: דרעי שוקל לסגת מהחוק הפרסונלי ובוחן אופציות אחרות
אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שוקל לעצור את קידום "חוק דרעי 2", שמציע לעקוף את פסיקת בג"ץ שפסלה את מינויו כשר בממשלה, וקובע כי שופטי העליון לא יוכלו להתערב במינויים בממשלה. לפי הדיווח ב'וואלה', יו"ר ש"ס בוחן כעת אופציות משפטיות אחרות, ובשיחות סגורות עם בכירים בקואליציה אמר בימים האחרונים כי הוא "לא מתכוון להתאבד" על החוק, משום שהסיכויים שלו להיפסל בבג"ץ גבוהים.

לפי גורמים פוליטיים, זו גם הסיבה שהקואליציה החליטה היום (רביעי) למשוך את החוק שהיה אמור לעלות בקריאה טרומית במליאה. על פי הגורמים, בש"ס לא צפויים לדרוש את קידומו בעתיד הקרוב. תחילה הסבירו בקואליציה שהצעת החוק נמשכה לבקשת הנשיא הרצוג, במסגרת המגעים להביא להידברות על הרפורמה המשפטית. הנשיא הרצוג נפגש עם דרעי ביום ראשון בערב כחלק מניסיונותיו לגייס תמיכה במתווה הפשרה שהציג בנוגע לרפורמה.

אחד הגורמים המעורבים במגעים אמר כי דרעי שוקל כעת אופציות משפטיות אחרות, ובין השאר בוחן את האפשרות לפנות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית נועם סולברג, שנכנס אתמול לתפקידו, ולבקש ממנו להכריע האם בעבירות שבהן הורשע אשתקד יש קלון.

בש"ס מרוצים מאוד מדבריו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט שאמר בראיון לעובדה בשבוע שעבר, כי לדרעי נעשה "עינוי דין". מנדלבליט, שחתם בזמנו עם דרעי על הסדר הטיעון טען כי, "לא הייתה שום התחייבות בהסדר טיעון שהרב דרעי יפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות או לפרק זמן כזה או אחר".

בג"ץ אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד