כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
זו סלע המחלוקת

ברקע המתיחות: נתניהו וגלנט נועדו ודנו בסמוטריץ'

נתניהו וגלנט נפגשו הערב ודנו בהעברת הסמכויות לסמוטריץ'. סוגיה מרכזית שבמחלוקת: נושא הבניה ביו"ש. גלנט טוען שמדובר בנושא מדיני-ביטחוני וסמוטריץ' טוען כי אין כל קשר בין בנייה לנושא הביטחוני

ברקע המתיחות: נתניהו וגלנט נועדו ודנו בסמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ ויואב גלנט צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט נועדו הערב (רביעי) לדיון על העברת הסמכויות על המנהל האזרחי לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' זאת ברקע פינוי המאחזים בשבועות האחרונים ופינוי הכרם הבוקר בעמק שילה בבנימין. כך דווח ב'כאן 11'.

בליבת המחלוקת - מי יהיה אחראי על אישורי הבנייה ביהודה ושומרון. גלנט טוען כי האישורים נחשבים לנושא מדיני-ביטחוני רגיש ולכן הם אמורים להישאר בסמכותו. מנגד, לטענת סמוטריץ׳ אין כל קשר בין בנייה לנושא הביטחוני ועל כן הוא דורש לקבל את השליטה על מועצת התכנון שמאשרת את הבנייה ביו"ש.

כזכור, כזכור, כוחות מג"ב והמנהל האזרחי הגיעו הבוקר לכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה והתחילו בפינוי מאות האנשים והריסת אלפי העצים בכרם. חלק מהמפגינים ששוהים במקום קשרו עצמם לצמרות העצים והתבצרו.

בתגובה, יו"ר הציונות הדתית, השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' דרש במכתב לראש הממשלה להפסיק את הרס עצי הפרי ומטע הזיתים של חן בן אליהו בעמק שילה בבנימין. 

במכתב ששלח כתב סמוטריץ': "לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הבטחון הממונה על מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו".

סמוטריץ' הוסיף: "למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי. לא זו אף זו, במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית", כתב.

סמוטריץ' דרש מנתניהו להקפיא את עקירת הכרם באופן מידי: "אני דורש ממך להקפיא באופן מידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותינו למליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון".

יו"ר הציונות הדתית הזהיר, "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה".

יואב גלנט בצלאל סמוטריץ המנהל האזרחי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד