ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"עלול לגרום להתלקחות"

ראש השב"כ בשיחה חריגה עם השר: "הפעילות שלך מתסיסה"

ראש השב"כ רונן בר שוחח עם בן גביר וביקש ממנו למתן את פעילת המשטרה במזרח ירושלים. בר לבן גביר: "הפעילות שלך מתסיסה ועלולה לגרום להתלקחות רחבה". בן גביר: "את הגישה שלכם ניסינו, זה לא הביא לביטחון"

ראש השב"כ בשיחה חריגה עם השר: "הפעילות שלך מתסיסה"
רונן בר צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בעיצומו של גל הטרור הנוכחי במהלכו נרצחו עד כה 11 ישראלים, ראש השב"כ רונן בר ערך שיחה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וביקש ממנו למתן את פעילת המשטרה במזרח ירושלים. בר אמר לבן גביר כי "הפעילות שלך מתסיסה ועלולה לגרום להתלקחות רחבה".  בן גביר השיב כי "את הגישה שלכם ניסינו, זה לא הביא לביטחון". כך דווח ב'חדשות 13'.

ראש השב"כ שוחח באופן חריג עם השר בן גביר ואמר: "הפעילות שלך יוצרת בשטח תחושה של התנכלות קולקטיבית". בר הוסיף: "זה מתסיס את ירושלים ועלול לגרום להתלקחות רחבה בעיתוי הרגיש הזה". כזכור, לאחרונה בן גביר הגביר את הלחץ במזרח ירושלים, מה שנתפס כענישה קולקטיבית על אוכלוסייה אזרחית.

הצעדים שנעשו בשכונות צפון ומזרח ירושלים, גורמים לעיכוב בחייהם של מעל 10 אלף פלסטינים. זאת במקביל לעצירת ועיכוב 100 פלסטינים וחלוקת 500 דוחות חנייה ותנועה. בנוסף נהרסו 7 בתים, לאחר שנתניהו מנע הריסה של בתים נוספים וכן נמצאו 5 נשקים. בשב"כ אומרים כי הצעדים האלו עלולים לדחוף פלסטינים נוספים אל טרור ולא למנוע אירועים נוספים.

בשב"כ מסרו בתגובה כי "איננו מתייחסים לשיח המקצועי שמקיים ראש השב"כ עם דרג מדיני".

מטעמו של בן גביר נמסר: "אינני מתייחס לשיחות פרטיות ומעריך מאוד את ארגוני הביטחון השונים, אבל חייבים להחליף דיסקט. במשך שנים לא נגענו במזרח ירושלים וזה מתפוצץ לנו בפנים, הגיע הזמן לאכוף את החוק גם במזרח ירושלים. משילות וריבונות יבהירו לטרוריסטים שיש בעלי בית למדינת ישראל".

רונן בר איתמר בן גביר מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד