כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בפעם הראשונה מזה שנים

צפון קוריאה מפחיתה את מנות המזון לחיילים

צפון קוריאה מפחיתה את מנות המזון לחיילים בפעם הראשונה מזה עשרות שנים. למרות שלא ניתן לאשר את הדיווח ב-100%, משרד האיחוד של דרום קוריאה אמר שהוא וסוכנויות אחרות עוקבים אחר המצב. זמינות המזון של צפון קוריאה "כנראה ירדה מתחת למינימום ההכרחי בכל הנוגע לצרכים האנושיים"

צפון קוריאה מפחיתה את מנות המזון לחיילים
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

צפון קוריאה צמצמה את מנות המזון לחייליה בפעם הראשונה מזה יותר משני עשורים, כאשר המדינה הסגורה עם דיקטטור בראשה, נקלעה למשבר מזון, כך אמרו גורמים רשמיים של דרום קוריאה השבוע. משרד האיחוד של דרום קוריאה, המפקח על היחסים עם שכניהם בצפון, מסר כי מצב המזון של צפון קוריאה "נראה שהידרדר".

המשרד ציין דיווח ב-6 בפברואר של סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה KCNA על תוכניות לישיבת מפלגת שלטון "דחופה" בנושא חקלאות. מפגשים מיוחדים כאלה נדירים, לפי המשרד בדרום קוראיה. עיתון דרום קוריאני, דיווח ביום רביעי כי הצפון צמצם את מנות המזון היומיות לחייליו לראשונה מאז שנת 2000, כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

למרות שלא ניתן לאשר את הדיווח ב-100%, משרד האיחוד של דרום קוריאה אמר שהוא וסוכנויות אחרות עוקבים אחר המצב. הדו"ח מגיע לאחר שקבוצת המעקב האמריקאית 38 North מסרה, כי זמינות המזון של צפון קוריאה "כנראה ירדה מתחת למינימום ההכרחי בכל הנוגע לצרכים האנושיים". 

צפון קוריאה התמודדה בעבר עם מחסור חמור במזון, הנגרם לרוב על ידי אסונות טבע כמו שיטפונות הפוגעים ביבול. המדינה סבלה מרעב קשה ביותר בין 1994 ל-1998, כאשר מאות אלפי אנשים איבדו את חייהם.

הצפון נמצא תחת סנקציות בינלאומיות בשל תוכנית הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים שלו. בשנים האחרונות הסחר המועט שהיה לה עם סין נותק למעשה על ידי סגרים כדי למנוע את התפשטות הקורונה. 

 

 

צפון קוריאה דרום קוריאה רעב סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד