ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"לא מתאמים כל משפט"

גנץ על דרישת לפיד לעצור את החקיקה ל-60 יום: "לא דיברנו על הנושא"

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס לדרישת לפיד לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית ל-60 יום ואמר: "אני בעד עצירה כוללת ומקיפה, אבל אנחנו לא מתאמים כל משפט". הוא הוסיף: "אנחנו לא יכולים לאפשר את שינוי המשטר בישראל"

גנץ על דרישת לפיד לעצור את החקיקה ל-60 יום: "לא דיברנו על הנושא"
בני גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הבהיר הבוקר (חמישי) בריאיון בגלי צה"ל כי ראש האופוזיציה יאיר לפיד לא תיאם איתו את הדרישה לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית ל-60 יום: "אני בעד עצירה כוללת ומקיפה. לפיד ואני לא דיברנו על נושא ה-60 יום, אבל אנחנו לא מתאמים כל משפט", אמר.

גנץ הוסיף: "אנחנו מעת לעת משוחחים ומסכימים שאנחנו לא יכולים לאפשר את שינוי המשטר בישראל".

כזכור, אמש בנאום בכנסת אמר לפיד: "כדי לקדם הידברות לאומית, כדי שלא נקרע לשני עמים, אני מניח כאן על השולחן איך נראה הליך תקין. נקודת הפתיחה היא הודעה על עצירת החקיקה ל-60 יום לפני הקריאה הראשונה. 60 יום זה הרף עין בחיי הדמוקרטיה. 74 שנה חיכינו, לא יקרה שום דבר אם זה ייקח עוד כמה שבועות שבזכותם נציל את עם ישראל ממשבר נורא".

לדבריו, "ב-60 הימים האלה, הנשיא יקים צוות מקצועי בראשותו שיוביל דיון לאומי, שיתחיל קודם כל ביצירת תשתית מקצועית. הנשיא יזמין אליו את פורום קהלת ואת המכון הישראלי לדמוקרטיה, את מכון "תכלית", ואת המכון למדיניות העם היהודי, מומחים למשפט חוקתי מהאקדמיה - ויגבש איתם נייר עמדה ראשוני, שישרטט את ההסכמות ואת חילוקי הדעות".

בני גנץ יאיר לפיד הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד