י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל האבל הכבד

לייבל'ה: השאלה החריגה של נתניהו לגב' פאלי

והשבוע במהדורת לייבל'ה: "היכן הכרת את בעלה?" השאלה שהפנה נתניהו לגב' דבורה פאלי האבלה | היכן שהו השרים החרדים בשבת האחרונה? | החכ"ל לשעבר ששתה את מי המרפא | המקהלה וילד הפלא שתועדו על סוס ועגלה | והעיתונאי הבכיר בישראל תועד בשולחן בכנסת עם אביו, העורך המיתולוגי

לייבל'ה: השאלה החריגה של נתניהו לגב' פאלי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בקושי היה אפשר להתחיל את השבוע הנוכחי לאחר האסון הנורא והמזעזע כל לב שאירע בערב השבת האחרונה. לייבל'ה, שישב וכתב, וכתב, לא הפסיק לבכות; ככל שעוברים הימים מאז פיגוע הדריסה, מתברר כי זהו האסון המחריד ביותר שתפס את עם ישראל כולו מאז אסון מירון.  

לייבל'ה ניסה לחזור לשגרה ככל יכולתו, אך גילה כי זה צעד בלתי אפשרי. לייבל'ה, שכידוע אוהב נייעס ואוהב את הקב"ה, קיבל על עצמו קבלות טובות לזכרם של הקדושים ולרפואת אבי המשפחה. 

לייבל'ה יודע לספר כי כשהגיע ראש הממשלה נתניהו לאוהל האבלים ברחוב מינץ, הוא נדחק וצלח את סידורי האבטחה המחמירים. כל מי שראה את נתניהו בבתי האבלים, לא ראה אבל מימיו והעדות לכך היא הזמן הרב ששהה במקום רה"מ. 

לייבל'ה מביא וידאו בלעדי בו נשמע ראש הממשלה שואל את הגב' דבורי פאלי היכן הכירה את בעלה ואיפה נפגשה עמו? דבורי, שהיא דמות וסמל לגבורה ואמונה, התפוצצה מצחוק והשיבה לנתניהו: "בכל מיני מלונות בירושלים - בשידוך". לאור הסיטואציה גם נתניהו פרץ בצחוק, מה ששחרר את האווירה הכואבת במקום. 

את השר מאיר פרוש ראה לייבל'ה בשבת האחרונה בדינוב שבפולין שם שהה עם חסידי ויז'ניץ בית שמש. פרוש שהה במקום ואף פגש את הרב פאמפ ממאה שערים.

אפרופו פרוש, זה הזמן לאחר מזל טוב ליהודה הרשלר לרגל המינוי לעוזרו של שר ירושלים ומסורת ישראל.

מדינוב לצ'כיה, באירוע "הוד קדומים" שנערך ע"י הרב לייבל יוסקוביץ, נכד ה"אמרי אמת" מגור זצוק"ל בעיירת המרפא, ראה לייבל'ה את החכ"ל האגדי מנחם לייזר מוזס יחד עם אברהם מרדכי מנלה מחברא קדישא תל אביב בשתיית מי המרפא של מארינבד.

לייבל'ה שנתן גיחה לצ'כיה, פגש במארינבאד את מקהלת מלכות, וילד הפלא בנצי קלצקין על סוס ועגלה כמנהג אבותינו.

לייבל'ה ראה את שר השיכון ולואי ויטון יצחק גולדקנופף מתרווח בפתח הבניין בו התקיימה הכנסיה הגדולה, כשלצידו ההיסטוריון וחוקר החסידות נחמיה בלושטיין שנתן במקום מצגת היסטורית.

חבר הכנסת עו"ד ארז מלול מש"ס נצפה השבוע מחליף את יו"ר ועדת חוקה הנודע שמחה רוטמן, במהלך הדיונים הסוערים שנערכו בוועדת חוקה.

בפתח המרפסת של מזנון החכי"ם ראה לייבל'ה שיחה ערה בין ח"כ גפני לעיתונאי יקי אדמקר מוואלה, ששתה בצמא את דבריו של גפני כמו שמשה מסר את התורה ליהושע. 

בפינה נוספת בכנסת ראה לייבל'ה שיחה של אב ובנו, חגי סגל ובנו הפרשן עמית בשיחה ממושכת. 

לייבל'ה שכידוע לא מפספס נסיעה באוטובוסים, פגש השבוע את הרב יוס'ל קופברג היו"ר המיתולוגי של אגודת ישראל.

את סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול בעל ה'תורת משה' פגש לייבל'ה ביום שישי בשטיבל של צאנז בצפת נעמד לתפילת שחרית לאחר שהוציא את ספרו הנדיר על מסכת עבודה זרה בהוצאת משרד החקלאות. 

את סגן השר במשרד התרבות ח"כ יעקב טסלר ראה לייבל'ה השבוע מספר פעמים כשהוא מגיע בין הצבעה להצבעה לביה"ח אסותא בתל אביב שם עבר מורו ורבו האדמו"ר מויז'ניץ טיפול רפואי כשהעולם החרדי בארץ ובעולם עצר מלכת לתפילות, ובבשורה שהטיפול הצליח בס"ד.

הגבאי של הרבי מבאיאן הרב מרדכי דוד שנייד נצפה השבוע בנמל התעופה בארה"ב עם המזוודות. האם שנייד בדרכו להביא חפצי יודאיקה חדשים לחצר החסידות? ימים יגידו. 

העסקן הבעלזאי יהושע וינברגר נצפה השבוע בשיחה ערה עם הרה"צ רבי אהרן מרדכי מבעלזא לאחר חופת נכדו של מנכ"ל חסידות בעלזא בבני ברק ראובן ברייש שהתקיימה בירושלים.

את ר' בערל מרדכי דסקל פגש לייבל'ה השבוע מעתיר בתפילה בקרעסטיר בהונגריה, לרפואת מורו ורבו האדמו"ר מויז'ניץ. ללייבל'ה נודע שדסקל הוזמן לסעוד באופן אישי בסעודת שבת שבע ברכות שהתקיימה בחצר החסידות, כשהגיע הופתע לראות אלפי חסידים מצטופפים בטיש שגם הוזמנו לסעוד סעודת השבת בצל האדמו"ר.

את יהודה ברטלר, מנהל לשכתו של סגן ראש העיר בני ברק שיקי מנדל, ראה לייבל'ה בסופ"ש שעבר כשהוא יוצק את אבן הפינה לסמינר ויז'ניץ בבני ברק כשמאחוריו נצראה אב"ד ויז'ניץ אלעד.

אחרי אלבומיו 'הנשמה בקרבי' ו'עתיק יומין', אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ, ממשיך לעבוד על האלבום הבא שלו ובימים אלה הוא שוהה בארה"ב, שם הוא מבקר אצל גדולי המלחינים והמעבדים. "מנצל את הביקור בארה"ב לעבוד עם החברים הנפלאים על חומרים לאלבום החדש. יש למה לצפות", כתב שטיינמץ בצירוף תמונה בה הוא נראה יושב עם המלחין ואמן הרגש מוטי אילאוויטש ועם המעבד החם בתעשייה בארה"ב מנדי הרשקוביץ.

אותו שטיינמץ לא יכול היה שלא ללכת לבכות והגיע לציון של הרבי הקדוש מריבניץ במונסי שם נשא תפילה חרישית בציון הקדוש. 

את ראש העיר סקווירא הרב ישראל משה (איזי) שפיצר ראה לייבל'ה השבוע בהכנסת ספר תורה בירושלים יחד עם חיים רבינוביץ מלשכת מנכ"ל הכנסת בשיחה ערה עם מפקד מירון מיכאל ג'ינו. 

לייבל'ה שאוהב גבאים של בתי כנסת המרגישים חשיבות עליונה מאוד, הגיע השבוע לכנס גבאי בתי הכנסת 'יעמוד' שנערך באווניו. לייבל'ה השקיף על ח"כ משה גפני שהתעמק במשקפי מציאות מדומה של חברת מודלאטו.

את השר מאיר פרוש ראה דווקא בעמדה של חברת הווילונות היוקרתית 'וילונייס' המתמחים להפוך כל סלון פשוט לסלון של אדמו"רים. 

ביום ראשון לייבל'ה עשה את דרכו לחיפה לשמחת בר המצוה לבנו של סופר 'המבשר' הרב יוסף מאיר האס, שם הופיעו כל המי ומי. בין היתר ראה את סגן ראש עיריית ב"ב שיקי מנדל שטרח והופיע במיוחד לחיפה הרחוקה, להביע ולאחל מזל טוב כידיד קרוב.

גם הרב אברהם יעקב סלמון רב קהל שטפנשט לא וויתר על ההשתתפות בשמחה הגדולה של חבר האגודה למקומות הקדושים ברומניה, ולפני הגיחה השבועית ליאס ברומניה, עצר בחיפה לפאר את הבר מצוה עם צוות האגודה.

אירועי השמחה נחתמו במעמד הנחת התפילין לבחור בר המצוה אצל האדמו"ר מסערט ויז'ניץ.

לייבל'ה גם הגיע השבוע לשמחת החתונה הגדולה לאיש התקשורת האהוב יחיאל אברהם שהתקיימה בגן האירועים בשורש לשם הגיעו כל המי ומי, לייבל'ה הגיש גלריה כבר בתחילת השבוע. כפי שתוכלו ללחוץ כאן

ביום שני התקיימה בביתר שמחת בר המצוה לבנו של ר' שמואל גוטליב, מנכ"ל מטרה טובה - מפתח, מחשובי עסקני הציבור הליטאי בביתר עילית. את האירוע כיבדו אישי ציבור ורבנים וכן האדמו"ר מזוועהיל אשר הגיע במיוחד להשתתף בשמחה והרעיף את ברכותיו לחתן השמחה ולאביו שימשיך לעזור לאנשים בתחום התעסוקה. לייבל'ה גם שולח ברכות לסבתא - הפרשנית הפוליטית שרי רוט מאתר 'חרדים 10'.

את יו"ר רפואה וחיים ברוך הימל ראה לייבל'ה לאחר ביקור מרגש של הנהלת 'רפואה וחיים' בלשכתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג. הנשיא כתב הקדשה מיוחדת לרב הימל שידוע במעצמת החסד המפורסמת.

שכונת רמת שלמה לבשה השבוע חג לרגל טקס חנוכת מרפאה חדשה של כללית בשכונה. באירוע החגיגי כובד ראש העיר משה ליאון בקביעת מזוזה כשלצידו ידידו מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים בכללית משה רוזנגרטן. לייבל'ה מאחל רק בריאות לתושבי השכונה. 

לצידו של ראש העיר משה ליאון, נצפתה גלריה של בכירי העיריה בעבר ובהווה בהם חבר הכנסת מש"ס אברהם בצלאל, סגני רה"ע צביקה כהן וישראל קלרמן, חבר המועצה יעקב הלפרין. לייבל'ה מסתקרן והיה מוכן להיות זבוב על החליפה של מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים של כללית משה רוזנגרטן כדי לשמוע מה לוחש על אוזנו יד ימינו ומנהל הפרויקטים של כללית במחוז דוד שכטר.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב למנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים שמוליק גרינברג לרגל שמחת הולדת הנכדה.

ברכת ממזל טוב למתנדב זק"א, החתן שלום קליין, לרגל שמחת חתונתו השבוע בשעה טובה. לייבל'ה ראה את חנוך זייברט ששלום נחשב למקורביו מגיע ורוקד בשמחה.

ברכת מזל טוב לשדרן הרדיו יוסי בן עטר לרגל שמחת נישואיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שולח ברכה אחת לאביו המיתולוגי שבכל האמת שמואל בן עטר.  

ברכת מזל טוב לזמר יענקי אויש לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שולח גם ברכת מזל טוב לסבא הגדול העסקן של בעלזא בארה"ב הרב ראובן חיים ווינברגר לרגל הולדת הנין, נכד לבנו דובי וינברגר.

ברכת מזל טוב לאבי וייס מנהל מחוז מרכז - מגזר חרדי בקופת חולים 'כללית' לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע, שם ראה לייבל'ה את סגן שר התחבורה אורי מקלב.

ברכת מזל טוב לעסקן והמפיק אבי חרל"פ, איש הדף היומי ואשמורת ממודיעין עילית, לרגל שמחת בר המצווה לבנו במוצאי שבת הקרוב. אבי כמו אבי הפיק הזמנה מטורפת לבר מצווה המדוברת. 

ברכת מזל טוב ל"ראשיבע" ישראל מאיר טסה לרגל שמחת אירוסיו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לתחקירן ישראל פרקל מחדשות 13 לרגל שמחת אירוסיו עם הכלה טלי כגן. 

לייבל'ה רכילות חרדית דבורה פאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד