כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פשע שנאה אפשרי

שני מחנות קיץ בבעלות יהודית עלו באש

משטרת קוויבק בקנדה חוקרת שתי שריפות במחנה קיץ יהודי ליד אוטווה כפשע שנאה אפשרי. "בשלב זה, אין ראיות המצביעות על כך שמדובר במעשה אנטישמי או על רקע גזעני; עם זאת, עדיין מוקדם מדי בחקירה כדי לשלול אפשרות זו", נכתב בהודעה לעיתונות

שני מחנות קיץ בבעלות יהודית עלו באש
זירת השריפה צילום: משטרת קוויבק

שתי שריפות במחנה קיץ יהודי ליד אוטווה שבקוויבק - קנדה נחקרות כהצתה מכוונת, כך מסרה המשטרה, במשטרה הדגישו כי "לא ניתן לשלול פשע שנאה".

המשטרה מסרה ביום ראשון האחרון כי כוחות חירום הגיעו לאחר שקיבלו קריאה בשעה 4:30 לפנות בוקר על שריפה במחנה בני ברית. מחסן המחנה עלה בלהבות עד שהגיעו כוחות הכיבוי למקום. בזמן שהכבאים נאבקו בשריפה במחסן, פרצה שריפה שנייה בבניין סמוך.

בהודעה לעיתונות מסרה המשטרה כי השריפה נחקרת כהצתה אך המניע עדיין לא ברור. "בשלב זה, אין ראיות המצביעות על כך שמדובר במעשה אנטישמי או על רקע גזעני, עם זאת, עדיין מוקדם מדי בחקירה כדי לשלול אפשרות זו", נכתב בהודעה לעיתונות.

השריפות גרמו נזק בשווי מוערך של 600,000 דולר, כך מסרה המשטרה. גורמים רשמיים במחנה בני ברית מאוטווה אמרו לתקשורת המקומית, כי איש מאנשי המחנה לא היה במקום במהלך הלילה כשהשריפה התחילה.

באתר האינטרנט של המחנה נכתב כי ייעודו הוא לספק לילדים את ההזדמנות "להתנסות בחיק הטבע, ללמוד מיומנויות חדשות ולפתח חברויות לכל החיים תוך שיפור הערכים, המסורות, ההשתייכות והקהילה היהודית". מחנה בני ברית פועל משנת 1935.

קנדה פשע שנאה שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד