כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ישראל תסייע

שר החוץ באוקראינה: "איראן גרמה לטרור וכאוס והרג חפים מפשע"

שר החוץ אלי כהן שמבקר כעת באוקראינה אמר לעמיתו האוקראיני כי ישראל תסייע בסכום של עד 200 מיליון דולר עבור פרויקטים ישראליים בתחום הבריאות ותשתיות אזרחיות באוקראינה. "אנו עומדים לצד חברינו האוקראינים בקריאה לתגובה מאוחדת לאיום ההדדי הזה של הטרור האיראני"

שר החוץ באוקראינה: "איראן גרמה לטרור וכאוס והרג חפים מפשע"
שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ האוקראיני צילום: שלומי אמסלם

שר החוץ אלי כהן עורך היום (חמישי) ביקור מדיני בקייב במהלכו נפגש עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, לאחר נפגש קודם לכן השר נפגש עם מקבילו שר החוץ דמיטרו קולבה. השר כהן אמר לעמיתו: "דמיטרו היקר, הגעתי היום לקייב, בשם ממשלת ישראל והעם הישראלי כדי להראות את הסולידריות העמוקה שלנו עם אוקראינה. ביקרתי הבוקר בבוצ'ה, התמונות הטרגיות עדיין טבועות בליבי, ישראל עומדת בתקיפות נגד הרג אזרחים חפים מפשע. הבוקר קיימנו טקס מיוחד בבאבי יאר, מקום קדוש בהיסטוריה ההדדית שלנו. חשוב לכולנו לזכור את הזוועה ואת ייחודה של השואה. בנימה אישית, כשר החוץ של מדינת ישראל וכנציג העם הישראלי הביקור הזה חשוב ולא פחות מרגש".

עוד אמר: "ישראל, כפי שנאמר בעבר, עומדת בסולידריות עם תושבי אוקראינה ונשארת מחויבת לריבונות ולשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה. אמרתי לשר החוץ קולבה שישראל תתמוך ביוזמת השלום של אוקראינה באו"ם בשבוע הבא. הביקור שלי כאן בקייב היום הוא עדות נוספת לתמיכה שלנו בעם האוקראיני. בשנה האחרונה סיפקה ישראל סיוע הומניטרי משמעותי לאוקראינה, כולל פריסת בית החולים השדה שלנו, "כוכב מאיר", שטיפל בלמעלה מ-7,000 חולים. כמו כן, קיבלנו וטיפלנו במאות אוקראינים חולים ופצועים בבתי החולים שלנו".

"שיתפנו את הניסיון שלנו באמצעות 'משב', הסוכנות הישראלית לשיתוף פעולה בינלאומי, המעניקה הכשרה לאלפי אנשי מקצוע אוקראינים בתחומי ניהול חירום וכן התמודדות עם רווחה ופוסט טראומה. אני גאה לעמוד לצד אוקראינה לנוכח הזמנים המאתגרים הללו, וישראל מחויבת להמשיך בתמיכתנו בחודשים ובשנים הבאות. אנחנו מתכוונים לתמוך ולעזור לאשר עד 200 מיליון דולר עבור פרויקטים ישראליים בתחום הבריאות ותשתיות אזרחיות באוקראינה".

השר כהן התייחס לאיראן ולסיוע שלה לרוסיה: "שמחתי לעדכן שאנו נסייע לאוקראינה בפיתוח מערכת התרעה מוקדמת חכמה. אני גם רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להצטרף לשר קולבה בגנות הפעילות ההרסנית של איראן שהתפשטה לאוקראינה לאחרונה, גרמה לטרור וכאוס והרג חפים מפשע. זוהי תזכורת נוספת לעובדה שאיראן מהווה איום לא רק על המדינה הזו, אלא על אירופה כולה. כולנו צריכים לשלוח מסר ברור מכאן, יש להפסיק את פעילות הטרור של איראן, אנו עומדים לצד חברינו האוקראינים בקריאה לתגובה מאוחדת לאיום ההדדי הזה של הטרור האיראני ונעבוד יחד בכל הרמות ובכל פלטפורמה בינלאומית על מנת להבטיח את הבטיחות והביטחון של האזור שלנו".

לסיום אמר: "תודה לך, השר קולבה, על האירוח שלך ועל הדיונים הפוריים שניהלנו היום. אני בטוח שנשמור על הקשר החשוב הזה בינינו לעתים קרובות יותר מעכשיו".

במהלך היום שר החוץ אלי כהן הגיע לביקור בבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' בקייב בלוויית הרב הראשי לאוקראינה הרב משה אסמן. לאחר שנשא תפילה בהיכל בית הכנסת ושוחח עם חברי הקהילה, חנך שר החוץ מרכז השאלה לציוד רפואי שמופעל ע"י הקהילה היהודית לרווחת היהודים במקום.

הרב משה ראובן אסמן אמר במהלך הביקור: "אני מודה לידידי אלי כהן שר החוץ של מדינת ישראל על הביקור החם, בפגישתנו האחרונה הבטחת לי שתסייע ואני שמח מאד לראות אותך כאן באוקראינה, הביקור של שר החוץ כאן, ביום השנה למלחמה הוא הצהרת כוונות על עמידתה של ישראל לצד יהודי אוקראינה והעם האוקראיני כולו במאבקו הצודק".

 

אלי כהן שר החוץ מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד