כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ביקור נתניהו בארה"ב מתעכב

בכיר אמריקני: עשויים לעבור חודשים עד ביקור נתניהו

בכיר אמריקני אמר ל'טיימס אוף ישראל' כי ביקור ראש הממשלה נתניהו בארה"ב עשוי להידחות לקיץ ולהתעכב בין היתר על רקע המתיחות שנוצרה בעקבות השותפים השנויים במחלוקת בממשלת נתניהו, והרפורמות המשפטיות שלהן הוציא לא מזמן הנשיא ביידן תגובה

בכיר אמריקני: עשויים לעבור חודשים עד ביקור נתניהו
ביידן ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

בכיר אמריקני אמר ל"טיימס אוף ישראל" כי באמריקה דוחים את ביקורו של נתניהו משום שהם מחכים לראות את ההתפתחויות בשטח על רקע הרכב ממשלתו הבעייתי של נתניהו בעיני האמריקנים, וחודש הרמדאן המתקרב. עוד חוששים בממשל האמריקני מפני צעדים מצד הממשלה הישראלית שיעוררו מהומות, ולכן לא ששים לארח את נתניהו.

הבעיות שהתעוררו לאחרונה בעקבות הרכב הממשלה עשויות אף לעורר קשיים בכינוס פורום הנגב בהשתתפות דמויות שונות ממדינות הסכמי אברהם, והפורום עשוי להידחות. בכיר במזרח התיכון אמר כי "נתניהו אומר שהוא זה שמנהל את העניינים, אבל התפיסה בבירות בחו"ל היא שאין לו שליטה מלאה, וזה מקשה על התקשרות עם ישראל בשלב זה".

דברים אלו מגיעים אחרי שנתניהו ניסה בתחילת כהונתו להשיג הזמנות לריאד ולאבו דאבי, אך מאמצו לא צלח ועדיין לא נקבע לו ביקור.

לשם השוואה, קודמו של נתניהו בתפקיד ראש הממשלה, לפיד, אירח את הנשיא ביידן בישראל ימים ספורים אחר כניסתו לתפקיד. יחד עם זאת, ראש הממשלה בנט ביקר בארה"ב פחות מחודשיים אחר כניסתו לתפקיד. אך במקום להזמין את נתניהו לארה"ב, נחשף בשבוע שעבר ראש הממשלה לאמירה חריגה שהוציא ביידן ל"ניו יורק טיימס" בה אמר כי צעדים קיצוניים צריכים להיעשות בקונצנזוס.

 

 

איחוד האמירויות נתניהו ג'ו ביידן ביקור מדיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד