כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

האם סירבה לשלוח את ביתה החולה לביה"ס: כתב אישום הוגש נגדה

החשש של תושבת טבריה מהבעיות הבריאותיות של בתה, תלמידת כיתה ה', הוביל לסכסוך עם העירייה ולכתב אישום פלילי|האם טענה שהיא חששה לבתה, המתמודדת עם בעיות רפואיות שונות, וכי לא סיפקו עבורה מספיק התאמות למסגרת הלימודית|לטענת העירייה, לא שיתפה פעולה

האם סירבה לשלוח את ביתה החולה לביה"ס: כתב אישום הוגש נגדה
כיתה/בית ספר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עיריית טבריה הגישה כתב אישום נגד תושבת העיר שסירבה לשלוח את בתה החולה לבית הספר, זאת למרות שבמקרה הנוכחי היו נסיבות מיוחדות, בשל בעיות רפואיות מורכבות שעמן מתמודדת הילדה.

האם טענה שהיא חששה לבתה, המתמודדת עם בעיות רפואיות שונות, וכי לא סיפקו עבורה מספיק התאמות למסגרת הלימודית.

ע"פ הדיווח ב'חדשות 12', האם נמצאת במצב כלכלי מורכב, ולצד זאת היא גם נדרשת להתמודד עם הקשיים שניצבים בפני בתה. לטענת הסנגוריה הציבורית שייצגה אותה בתיק, המקרה אינו מתאים לכתב אישום פלילי ומוטב היה לפתור אותו בדרכים אחרות.

בכתב האישום שהגישה עיריית טבריה נכתב כי במהלך שנת הלימודים תש"פ וחלק מהשנה שאחריה, האם לא שיתפה פעולה ולא דאגה שבתה תתייצב בבית הספר. העירייה זימנה את האם לשימוע, ובמקומה הגיעה אחותה שהדגישה בפני בית הספר שהתלמידה זקוקה לסייעת צמודה. לטענת העירייה, גם לאחר שהתקבל אישור לסייעת, היא המשיכה לא לשתף פעולה. בסופו של דבר, רק לאחר שהוגש כתב אישום, נמצא פתרון עבור הבת והיא חזרה ללימודים.

"מדובר באם מסורה לילדה שמתמודדת עם מחלה רפואית כרונית. האם פעלה מתוך דאגה לבתה, ומצופה היה מהרשויות לפעול ברגישות ולמצוא לבת פתרון שיענה על צרכיה", מסרה ל'חדשות 12' עו"ד דורית גולן שמייצגת את האם מטעם הסניגוריה הציבורית, "ברור שההליך הפלילי אינו פתרון למצוקה של המשפחה. אנו מברכים שלבסוף התביעה המשטרתית קיבלה את עמדתנו וחזרה מכתב האישום, תוך מתן פתרונות ומענים לצרכי המשפחה", סיימה דורית.

מעיריית טבריה נמסר בתגובה לפרסום בn12: "עיריית טבריה פנתה לבית המשפט בעניין אי ביקור סדיר של בתה של הנאשמת, זאת רק לאחר תהליך ארוך מאוד שנעשה על פי חוק והוא התארך בשל הזדמנויות רבות שניתנו לפנים משורת הדין.

התלמידה אכן סובלת מבעיות רפואיות שונות. החל מכיתה א' החלו בעיות ביקור סדיר קשות. האם ניתקה קשר ולא המציאה אישורים רפואיים תקופות ארוכות.

נערכו ניסיונות שונים והתאמות שונות כדי לאפשר מענה מותאם לתלמידה. בין היתר: שעות טיפול רגשי, שעות לימוד בבית, סייעת צמודה ועוד. למרות המאמצים השונים, הילדה לא שבה ללמוד באופן סדיר. בשנה שעברה נערכו לאם מספר שימועים תחת אזהרה שהצעד הבא יהיה פנייה לבית המשפט. מאחר שגם שימועים אלה לא הועילו ומתוך דאגה עמוקה למצבה הנפשי, החברתי והלימודי של הילדה, פנתה העירייה לבית המשפט בתקווה ששם יעשה הסדר הנדרש.

במבחן התוצאה, רק פנייה זו הועילה והצליחה להחזיר את התלמידה לספסל הלימודים. לאחרונה שוב החלו היעדרויות מרובות בטענה שהילדה חולה, אך לא הומצאו מסמכים רפואיים כלשהם. מקומה של הילדה בבית הספר וחובתה של האם לדאוג לכך. עיריית טבריה ומשרד החינוך עושים את כל הנדרש, כדי שלטובת הילדה יועמדו כל התנאים והמעטפת הנדרשת. נמשיך לעשות ככל יכולתנו על מנת לתת לילדה זו ולכל האחרים את החינוך הטוב ביותר".

 

 

 

 

 

חוק חינוך כתב אישום ילדה בריאות בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד