י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתניהו יהיה מנוע מלהתערב

היועמ"שית סירבה לאשר את בקשתו של הנשיא הרצוג

הנשיא פנה ליועמ"שית וביקש ממנה לאפשר לנתניהו להתערב ברפורמה המשפטית על מנת שיוכל "להניע" את ההידברות על פשרה. היועמ"שית סירבה

היועמ"שית סירבה לאשר את בקשתו של הנשיא הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג צילום: תומר נויברג, פלאש 90

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה בימים האחרונים ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה וביקש שתאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו המצוי בניגוד עניינים, להתערב ברפורמה המשפטית על מנת שיוכל "להניע" את ההידברות על פשרה - אך היא סירבה. כך דווח ב'ווינט'. ככל הנראה הרצוג לא ביקש מבהרב-מיארה שנתניהו יהיה מעורב בהליך ההידברות ממש, אלא שיוכל להפעיל את כובד משקלו כדי להביא לתחילת השיחות בין הצדדים.

נזכיר כי, מוקדם יותר השבוע פנו עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליועמ"שית גלי בהרב מיארה כדי שתאשר לנתניהו להתבטא בנושא מתווה הנשיא, כך דווח ב'חדשות 12'. הבקשה נועדה לאפשר לנתניהו להתייחס להצעות לפתוח בהידברות על הרפורמה המשפטית, על אף הודעתה של בהרב-מיארה כי על נתניהו חל איסור לעסוק בנושא המשפטי, לרבות הרפורמה.

גורמים מעורבים סיפרו כי היועמ"שית דחתה את בקשת נתניהו והבהירה לפרקליטיו כי חל עליו איסור להתייחס בפומבי למתווה הנשיא. ההערכה בליכוד היא שהיתר לנתניהו לעסוק במתווה הוא הכרחי כדי להצליח להתניע מתווה פשרה. נתניהו התייחס לכך במרומז וטען: "רוב אזרחי ישראל לא רוצים אנרכיה. הם רוצים שיח ענייני ובסוף הם רוצים אחדות".

נזכיר כי בהודעה שפרסם אז נתניהו, התייחס לרפורמה ולסערה סביבה במרומז: "תראו מה קרה היום בירושלים: האופוזיציה משתוללת בתוך הכנסת וחברי כנסת שלה קופצים על השולחנות, רון חולדאי מסית במפורש לשפיכות דמים, ובהפגנת השמאל קוראים לראש הממשלה 'בוגד'. אני קורא לראשי האופוזיציה: תפסיקו עם זה. תפסיקו לדרדר בכוונה את המדינה לאנרכיה. תתאפסו על עצמכם, גלו אחריות ומנהיגות", אמר.

גלי בהרב מיארה יצחק הרצוג בנימין נתניהו ניגוד עניינים הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד